Buchna
Terka
Dobrý den, užila jsem pervitin injekčně a udělala se mi po vpichu na hřbetu ruky v místě vpichu boule ... Pak zmizela udělala se mi modřina a bolí to
Jsem si jistá že jsem se trefila do žíly ...
Nevíte co to může být ?

Odpověděl: Amrit Sen
Terko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, takto na dálku nemůžeme spolehlivě posoudit, co jste si způsobila, to může v nejlepším případě lékař, za kterým byste měla zajít a o souvisejících okolnostech otevřeně promluvit, nebo poškození konzultovat a nechat se ošetřit zdravotníky nejbližšího kontaktního centra, nebo pracovníky spádového terénního programu pro uživatele návykových látek.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak můžete kontakty, poskytující bezplatné i anonymní služby uživatelům návykových látek, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Zkuste si koupit mast Ibalgin Duo Effect, nebo Heparoid a několikrát denně postižené místo tenkou vrstvou masti potírat. Sledujte tělesnou teplotu a pokud by mělo zasažené místo, nebo jeho okolí rudnout otékat, nebo mělo být horké a bolestivější, nebo se tělesná teplota zvýšit, vyhledejte neodkladně lékařskou pomoc, třeba i na pohotovosti, nebo některé ambulanci v nejbližší nemocnici. V opačném případě byste riskovala velké potíže, chirurgický zákrok, nebo ztrátu končetiny, v krajním případě i života.
Při včasném ošetření a případném nasazení antibiotik, které Vám pracovníci kontaktních center a terénních programů předepsat nemohou, byste mohla být nejpozději v horizontu dní v pořádku.
Mají li se potíže zhojit co nejdříve, měla byste další užití drog odložit na co nejdelší čas a nejste li toho schopna, konzultovat s odborníky i svoji závislost.
Zkušenosti rozumějte tak, že jde o jasnou zprávu organizmu, že pro Vás drogy nejsou to pravé a budete li v užívání pokračovat, počítejte ještě se závažnějšími, nejen zdravotními problémy.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
http://www.edekontaminace.cz/downloads/1386663309_dekontaminace_iii_2013.pdf
Co na rány, boule a tělní krátery, přehled mastí vhodných pro léčbu různých kožních problémů:
IBALGIN DUO EFFECT (IBU-HEPA), je směs Heparoidu a Ibalginu se používá na povrchová zánětlivá a trombotická onemocnění. Zvýrazňuje protizánětlivý efekt Heparoidu a zároveň tlumí bolest v místě postižení. Použít se nesmí na otevřené rány a u těhotných žen. Vetře se v tenké vrstvě 2-3x denně do kůže. Cena se pohybuje, podle velikosti balení, od 130 do 250 korun.
HEPAROID je též vhodný na tromboflebitidy a modřiny. 2-3x denně se vtírá na postižené místo. Cena je kolem 80 korun.
HIRUDOID se používá na tromboflebitidy (záněty žil), chronickou žilní nedostatečnost, modřiny a jizvy. Dle potřeby též vtírá se do kůže na zanícená, bolestivá místa. Stojí cca od 120 korun.
BETADINE (BRAUNOVIDON) je vhodný na popáleniny, odřeniny, tržné rány a kožní infekce. Ne při alergii na jod. Postižená místa se jím natřou 3-4x denně, silně zanícené a zhnisané rány až 4-6x denně. Cena se, podle velikosti balení, pohybuje cca od 50 do 320 korun.
INFADOLAN se používá 1-3x denně na neinfikované, nehojící se rány. Cena je, podle velikosti balení, cca od 45 do 135 korun.
CALCIUM PANTOTHENICUM se hodí na odřeniny, drobné popáleniny a nehojící se rány. Maže se 1-2x denně a stojí zhruba od 40 do 50 korun.
ICHTOXYL se nasazuje v případě hnisavých kožních onemocnění a infikovaných plísňových onemocnění. Vtírá se 2-3x denně do postižených míst. Na akutní ekzém ho však rozhodně nepoužívejte. Stojí zhruba 30 Kč.
SALOXYL je na hnisavé ekzémy a infikované mykózy. Na akutní ekzém se nepoužívá. Stojí kolem 30 Kč.
KETAZON 10% se používá při onemocnění podkoží, šlach, kloubů a povrchové tromboflebitidy. Postižená místa se potírají 2-3 denně. V současnosti však není v Čechách na volném trhu mast volně dostupná.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.