Aplikace pervitinu
Terka
Dobrý den, jen jsem se chtěla zeptat jakej je rozdíl mezi šňupáním a kouřením Pika ?
Má to jinou délku pusobeni či nástup drogy ?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Terko,
konzumace pervitinu sebou nese řadu společných rizik a nevratných poškození, jak organismu, tak psychiky bez ohledu na způsobu jeho užití, stejně tak vždy hrozí riziko vzniku závislosti, to je Vám asi jasné.
Oba zmiňované způsoby užití mají plus ta všechna všeobecná rizika ještě specifická rizika s ohledem na to, jak je droga konzumována.
Posílení složky závislosti je úměrné rychlosti, při které se hladina drogy zvyšuje. Studie naznačují, že způsob podání určuje potencionální riziko pro psychickou závislost nezávisle na ostatních rizikových faktorech, jako je frekvence užití a výše dávky, atd...
Konzumace nosem - do nosu je droga vstřebávána měkkými tkáněmi a přímo proudí do krevního oběhu. Díky chemikáliím, především kyselinám, které metamfetamin obsahuje, poškozují měkké tkáně. Při delším užívání může zcela zdeformovat nosní přepážku. Příznaky poničení se projevují samovolným krvácením z nosu, ucpáním nosu (jako to bývá při nachlazení a rýmách), bolestí hlavy. Uvádí se, že po cca 2 letech nadměrného konzumování tímto způsobem, může dojít k perforaci (protržení přepážky). Ale je to samozřejmě velmi individuální (kvalita drogy, odolnost jedince, frekvence užití...).
Kouření metamfetaminu - inhalování par. Silně poškozuje zubní sklovinu. Touto formou je stejně toxický pro organismus jako jiné způsoby užití. Při dlouhodobé konzumaci tímto způsobem dochází k poškození plic.
Proč se na to ptáte?
MK