Recidiva
Domino
Dobry vecer..potrebujem sa poradit od niekoho skuseneho..lebo uz som fakt zufaly .. smutny a sklamany sam zo seba..Som mlady chalan 27 rocny zo slovenska.. a drogy som prvy krat vyskusal asi v 17tich.. bola to zo zaciatku len zabava ako to vo vacsine pripadoch byva... A bolo to fakt len obcas.. no neskor som som zapadol do zlej partie a zacal sa moj zivot narkomana.. ublizoval som mojej rodine tym co som robil a hlavne mojej mame ...ktora sa traapila.. lebo nevedela ako mi pomoct.. este ked som bol student bolo to pomerne uz castejsie.. ale po skole ked som sa zamestnal to uz bolo skoro dennodenne..pobral som si aj nejake pozicky.. ktore uz mam chvalabohu splatene.. takto som fungoval par rokov.. potom prisla frajerka ktora mi podala pomocnu ruku..ked som bol totalna smazka.. aj sa mi chvilku darilo.. ale len chvilku... Jej pomoc som neskor len zneuzival.. fetoval som jej za chrbtom a doslova som jej za 2 roky xo sme boli spolu znicil zivot.. po jej rozchode som sa rozbehol este viac.. az tak ze uz som nevedel xo je realita .. a prisiel den.. kedy ma osvietilo a povedal som si ze pojdem na liecenie.. mamka a moja rodina ma plno podporovali.. podstupil som liecbu 3 mesiace.. zacal som cvicit.. a po liecbe som sa cviceniu stape venoval.. mal som motivaciu a ciele.. vsetko bolo fajn . Az na to ze som nemal ziadnu pokoru.. a nezil som vobec ako abstinent.. sem tam son si vybehol na party.. kde boli drogy vsade okolo mna...sem tam som sa siel opit.. alebo si usulal jointa... Ved nevidel som v tom nic zle .. kedze som bol v tom ze ked nefetujem tak abstinujem.. samozrejme casom prisla recidiva .. a behom 3och mesiacov som bol ba tom este horsie ako pred liecenim... Opat som v tom nejaku dobu bol .. az sa stala jedna neprijemna udalost.. a povedal som si ze pojdem na liecenie opat.. aj som siel a opat som tam bol 12 tyzdnov.. a tentokrat som mal pokoru na prvom mieste .. a od terapuetov som mal naozaj dobre a pozitivne spatne vazby.. ked som siel po lieceni domov.. bolo to ine akoked som siel prvy krat.. nepocitoval som ziadny strach ako po prvom lieceni.. v robote mi dokonca dali po takej dlhej pnke .. 3mesacnej zmluvu na dobu neurcitu.. a to je k tomu este koronakriza.. povedal som si ze si najdem podnajom.. i ked som si nebol isty ci to este nieje skoro.. ale veril som si .. opat som hodil cvicit.. v posilnovni som bol viac ako doma.. lebo ma to bavi.. rad som si vzdy navaril dobre jedlo.. hodil cvicit.. a volny cas travil v prirode.. dokonca som prestal fajcit.. 8 mesiacov som nefajcil.. lenze prisiel den.. na ktory fakt nikdy nezabudnem.. opat som spravil chybu... Tu istu chybu... Kamarati z dediny kde som byval organizovali taky mensiu party kde mali hrat aj hudbu ktoru mam rad.. a som si povedal .. sak takato miniparty mi neublizi.. a kamosov som nevidel fakt ze roky... A boli to normalni kanosi.. nie fetky... Lenze ani neviem ako a chalani mi tam vrali alkohol.. nechcel som pit kedze cvicim ale tak neodmietol som.. a prehnal som to.. a pamatam si zablesky .. ako si kumne prisadol akysi chalan a rysoval si tam ciary.. a ponukol aj mne.. a ja som si dal... Potom som dostal totalne okno.. pamatam si ako ma chalani rano budili .. a nikoho nikde nebolo.. mal som okno ale jeden zablesk som si pamatal ... A to ten ze som si fukol opat to svinstvo.. aj som sa necitil to byt ja.. cely som bol mastny .. hnusny .. no hruza... Strasne ma to sralo a trapilo asi 2 tyzdne este po party.. lenze presli tie dva tyzdne.. 3tyzdne.. a csetko bolo fajn.. povedal som si .. dominik .. stalo sa.. ides dalej.. nic sa jedeje... Ale ja som vnutri niekde vedel .. ze to je opat zaciatok toho bludneho kruhu.. a predsa som mal pravdu... Cca po mesiaci... Bol vikend.. isiel som radsej za maminou na vikend.. dojonca sme isli na turu.. mame tu oekne kopce... A tam uz som mal tu myslienku hnusnu.. tam uz sa ta myslienka somnou pobravala.. vedel som ze ked si to vybavik ze opat stratim kontrolu.. ale ta myslienka ma prehovorila ze sa nix nestane.. doteraz lutujem ze som este u mamy neprespal tu jednu noc... Zaviezla ma do mojho bytu a ako odisla..isiel som po tom... A opat recidiva.. a teraz je ti strane.. na cvicenie sim sa opat vysral.. strasne som schudol.. a teraz to je skoro dennodenne.. za tie dva tyzdne som si narobil aj nejake dlhy.. neviem ako budem platit najom.. neviem co mam robit.. mama povedala ze uz teraz ked ti poseriem .. tak uz je to moja vec.. a ani sa jej necudujem... Neviem co mam robit.. nikto o tom nevie.. mame to nemozem povedat lebo ju to polozi uz totalne.. strasne mi verila.. aj sestry.. ze to tentokrat dam.. aj ja som si veril a som celmi ale veomi sklamany... V byte mam bordel .. chladnicka prazdna.. a krejvingy si naozaj ze silne.. az tak ze mavam krce c zaludku a len chodim po byte a rozmyslam ako splasim pebiaze..za dva tyzdne som sa dokazal totalne otocit o 180 stupnov.. nemozem ist opat na liecbu na 3 mesiace.. to uz nikto v mojom okoli mepochopi... A v robote tiez uz nie.. robotu mam dobru... Aj s dobrym platom.. nemozem o nu prist.. neviem co mam robit.. bude to len horsie... Ja potrebujem pomoc.. potrebujem poradit co mam robit.. ja nechcem takto zit.. nedopadne to dobre :( trapi ma to .. som velmi sklamany.. stacilo by mi iba sa nachviku dat dokopy opat c liecebni.. maxalne mesiac.. a uz by to bolo fajn.. uz viem ze party premna uz yrcite nejsu vhodne.. bola to chyba.. poradte mi co mam robit.. som uz zufaly

Odpověděl: Amrit Sen
Domino, zdravím Vás,
díky za důvěru a upřímnou zpověď, dobře, že píšete. Zdá se, že jste opakovaně podcenil, nebo úplně vynechal dlouhodobé intenzivní doléčování, které je nedílnou součástí léčby závislosti a bez kterého je dlouhodobější udržení abstinence výrazně limitováno. Intenzivní doléčování by mělo trvat minimálně 3 a půl měsíce, ale daleko výhodnější je se mu věnovat podle vlastních skutečných potřeb, třeba i roky, pokračovat například "růstovou" skupinou, nebo pravidelně docházet na mítinky NA - Anonymních narkomanů, kteří mají na Slovensku dlouhou a velmi úspěšnou tradici.
Neházejte flintu do žita, nejste jediný, kdo prošel zkušeností, velmi podobné Vaší, dokázal se zachránit a uzdravit a povzbudivé je, že jich stále přibývá.
Doporučuji Vám kontaktovat odborníky, u kterých jste se léčil, o situaci otevřeně promluvit a domluvit se, jak vhodně postupovat, například, jestli pro Vás nebude vhodnější dlouhodobější léčba v terapeutické komunitě s pokračováním v doléčovacím programu. Pokud byste potřeboval poslat kontakty na zařízení, která poskytují bezplatné poradenství a další služby uživatelům návykových látek, nebo další zařízení, poskytující ambulantní, stacionární, nebo pobytovou léčbu závislosti, napište, poblíž kterého většího města bydlíte a já je obratem rád pošlu, mám však za to, že s Vašimi zkušenostmi máte o situaci a možnostech na Slovensku nejspíš lepší přehled, než já.
O NA, svépomocném společenství uzravujících se a uzdravených závislých, jste nejspíš také slyšel, pro jistotu přikládám odkazy s dostupnými kontakty:
Liečba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál, Anonymní narkomani SK
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.anonymninarkomani.sk/
http://navideomeeting.com/
Není na co čekat, jednejte.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen