Motání hlavy po nikotinu
anonym
Dobrý den, nikotin požívám už cca rok v jakékoli podobě (žvýkací, šňupací tabák, cigarety), ne že bych byl závislák co vykouří krabičku denně, to třeba max.2 cigarety denně, na akcích samozřejmě víc. Každopádně, poslední měsíc se mi stává, že se mi už po jedné cigaretě zatočí hlava, prostě dostanu velkého motáka. Trochu mě to děsí, protože se mi to dělo jenom na začátcích mé nikotinové journey :D. Zároveň mám problém s DPDR, dřív mě z toho cigareta nebo pytel dostával a pomáhal mi, ale teď to akorát zhoršuje. Nemůže ta "přecitlivělost" na nikotin být nějaký problém v mozku? Že to začalo až teď, po roce co kouřím... Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Anonyme, zdravím Vás,
díky za důvěru. Jestli Vám dobře rozumím, opravte mě, prosím, jestli se pletu, trápí Vás nepříjemné fyzické reakce na tabák, zároveň míváte pocity depersonalizace, ať už po užití tabáku, nebo bez něj a ptáte se, jestli má, nebo může mít na nepříjemné symptomy tabák vliv.
Nejdříve se zeptám, užíváte nebo užíval jste někdy, kromě tabáku, nějaké další drogy, jaké, kolik a jak často? Léčíte, nebo léčil jste se někdy v souvislosti s psychickými potížemi, poruchou, nebo nemocí, užíváte, nebo užíval jste někdy nějaká psychofarmaka, ať už předepsaná lékařem, nebo bez jeho indikace? Kolik Vám je let a kdy poprvé Vás pocity depersonalizace zasáhly?
Odpusťte, teprve po doplnění Vašeho příběhu mohu poskytnou nějaká konkrétnější doporučení, zatím tedy obecně.
Souvislost s potížemi po užití tabáku se nabízí, ten ale nemusí být a nejspíš nebude jejich prvotní příčinou,  může je však iniciovat. Co Vám tedy mohu doporučit už nyní, je přestat, nebo omezit kouření a konzultovat zmiňované okolnosti s praktickým lékařem, nebo ještě lépe, zajít rovnou ke "kováři", mám na mysli konzultovat, poradit a případně se domluvit na vhodné terapii s psychiatrem - adiktologem.
Poradit se můžete i s pracovníky protikuřáckých poraden, kterých stále přibývá, nicméně, píšete o stavech depersonalice, takže i tak bude rozhodně užitečné, navštívit psychiatra specialistu.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na zařízení a bezplatné služby obratem pošleme.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.