pervitin a psychoza
sara
zdravim . od 14 let jsem byla každodenní uživatelka pervitinu a marihuany po dobu 2-3 let . zažila jsem mnoho špatných stavu, halucinace , slysiny . paranoia . abstinovala jsem skoro 6 let a nyní uz 2 rokem znovu (24 let)občasné užívám pernik . kdyz jsem si ho dala jednou za mesic byl stav u dojezd v normálu ale ted si dam vetsinou denne a zažívam opet velmi spatne stavy aniž bych to ja nejak kontrolovala ci si to vyvolávala.
mam pocit ze na me kazdy kouka, ze si o mw povídaji
mam strach ze příbuzný se proti me spikli a ví vsechno co delam . pritele neustale pozoruju a kazdou vec si proberu tak ze neco tají nebo ze proti me neco chystá ... kdyz nekam jede mam v hlave reálné scénáře co jede delat a ze mi lze i kdyz rekne ze jede do obchodu.
v hlave mi jakoby hučí a pomalu nevnimam co se deje okolo me . neustale pozoruji lidi na ulici z panelaku. tenhle stav prijde kdyz uz nemam energii neco delat nebo to he mw vyprchava ale nekdy prijde hned jak si dam.
rada bych prestala ale kdyz si nedam nejsem schopna niceho . vidim kolem sebe veci co jsou potreba al mam sileny vztek ze to neji hotove ale nejsem schopna vstat . svuj stav si uvědomuji ale nejde to kontolovat

Odpověděl: Markéta Kordová
Sáro, dobrý den,
je dobře, že píšete.
Nelze moc dobře objektivně hodnotit přes internet a osobního kontaktu. Podle toho, co jste o sobě napsala, to vypadá, že jde o nástup toxické psychózy, což na pervitinu není až tak neobvyklé. Zřejmě si to sama i uvědomujete, v názvu dotazu jste psychózu sama uvedla.
Obávám se, že to po internetu stejně asi nevyřešíme. Rozumné by bylo, aby Vás viděl specializovaný lékař orientovaný na adiktologii. Víte případně kam zajít a bylo by to pro Vás přijatelné?
Pokud budete v konzumacích pokrčovat, tyto nepříjemné stavy a prožitky budou sílit a nemusí to skončit dobře.
Napište mi, odkud jste, jaká větší máte v dobrém dosahu, pokusím se Vás vhodně nasměrovat.
MK