bolest
makyna
dobry den,chtela jsem se zeptat po vpichu pervitinu na zapesti mi praskla zila udelala boule a boli to co s tim mam??Jak to mam lecit??dekuji za odpoved Marketa

Odpověděl: Amrit Sen
Makyno, zdravím Vás,
díky za důvěru. Zasažené místo můžetě ošetřit, respektive několikrát denně potřít například mastí Ibalgin-Duo Effect, kterou koupíte v každé lékárně. Pokud se Vám netvoří zánět, měla byste mít nejpozději v horizontu dní klid.
Pokud by mělo místo, nebo okolí rudnout a natékat, nebo se zvýšit Vaše tělesná teplota, doporučuji neotálet a vyhledat lékařskou pomoc, můžete tak předejít dalším komplikacím a chirurgickému zákroku včasným ošetřením a případným nasazením antibiotik.
Doporučuji Vám, abyste i v případě, že se okolí vpichu bude hojit, konzultovala potíže se zdravotníky nejbližšího kontaktního centra, nebo spádového terénního programu pro uživatele návykových látek.
Pokud by potíže progradovaly, návštěvu lékaře neodkládejte, i kdybyste měla zajít na pohotovost, nebo některé z ambulací v nejbližší nemocnici. V opačném případě byste riskovala, že můžete přijít o ruku, nebo život.
Užitečné odkazy:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
http://www.edekontaminace.cz/downloads/1386663309_dekontaminace_iii_2013.pdf
Ještě k problematice:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přikládám stručný přehled mastí, které pomáhají, předesílám, že ne vždy samy o sobě:
Heparoid je též vhodný na tromboflebitidy a modřiny. 2-3x denně se vtírá na postižené místo. Neaplikovat do otevřených ran.
Ibalgin Duo Effect (Ibu-Hepa), je směs Heparoidu a Ibalginu se používá na povrchová zánětlivá a trombotická onemocnění. Zvýrazňuje protizánětlivý efekt Heparoidu a zároveň tlumí bolest v místě postižení. Použít se nesmí na otevřené rány a u těhotných žen. Vetře se v tenké vrstvě 2-3x denně do kůže.
Hirudoid se používá na tromboflebitidy (záněty žil), chronickou žilní nedostatečnost, modřiny a jizvy. Dle potřeby též vtírá se do kůže na zanícená, bolestivá místa.
Betadine (Braunovidon) je vhodný na popáleniny, odřeniny, tržné rány a kožní infekce. Ne při alergii na jod. Postižená místa se jím natřou 3-4x denně, silně zanícené a zhnisané rány až 4-6x denně.
Infadolan se používá 1-3x denně na neinfikované, nehojící se rány.
Calcium Pantothenicum se hodí na odřeniny, drobné popáleniny a nehojící se rány. Maže se 1-2x denně.
Ketazon 10% se používá při onemocnění podkoží, šlach, kloubů a povrchové tromboflebitidy. Postižená místa se potírají 2-3 denně.
Ichtoxyl se nasazuje v případě hnisavých kožních onemocnění a infikovaných plísňových onemocnění. Vtírá se 2-3x denně do postižených míst. Na akutní ekzém ho však rozhodně nepoužívejte.
Saloxyl je na hnisavé ekzémy a infikované mykózy. Na akutní ekzém se nepoužívá.
Důležitá informace: Masti mohou být dobrým prostředkem k léčbě nejrůznějších kožních defektů, nikdo Vám však nezaručí, že zaberou bez odborného lékařského vyšetření a ošetření, nezřídka bez chirurgického zákroku a nasazení vhodných antibiotik.
Pokud nedovolíte organizmu regeneraci a neodpustíte si úplně, nebo neodložíte na co nejdelší čas další užití drogy, volte jinou, než injekční aplikaci. Případně si určitě si neaplikujte do postiženého místa, ani jeho okolí!
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.