heroin vs pervitin
Misanek
Dobrý den,
Je to asi půl roku co jsem se seznámila s přítelem ( první tři měsíce, jsme spolu užívali drogy a užívali si v posteli po hotelech.) přítel měl v tu dobu nefungující vztah jak popisoval, užívali jsme oba pervitin kouřením. Šňupanim, a celkem dost Analne... Beru pervitin od 16 let... Je mi 23 takže jsem v tomhle období celkem rozjela extrém. Přítel má 31 let. Jednoho dne asi před 3 měsíci kdy jsme spolu začínali závazně chodit mi přítel nabídl heroin..... Já jako bez váhání jsem mu řekla tak Teda jo, zkusím to, párkrát jsem si protáhla přes alobal a usnula jsem na stole, přišlo mi to trapné.... Od té doby jsem to udělala ještě jednou a to bylo takové uklidňující ale bolelo mě po pak čelo. Začali jsme spolu bydlet zařizujem si podnájem máme štěňátko. Má rodina i jeho ví že máme něco s drogám společného, ale ani jeden nejsme ( jsme nebyli) tak aby nás vzhled, či chování, byl odlišný po těch letech jsme spali jedli i po dávce jako třeba gram ve dvojku na půl analne. 2 měsíce zpátky jsme se pohádali a já odjea za známou do. Prahy, měli jsme normální spory, výčitky, podezirani, už toho bylo moc.... Po 3 dnech mi přítel napsal sms že do toho spadl (HEROIN) nemůže se už ani zvednout a udržet telefon a že potřebuje ať přijedu a já přestanu brát drogy. celá vystrašená jsem. Hned sedla na vlak a jela za ním on se tvářil tak jakože to není hrozně a má to pod kontrolou já tedy přestala s pervitinem 3 dny jsem spala a pak už pohoda já to umím vynechat v momentě když chci. Myslela Jsem. Že je klid ale našla jsem u něj opět alobaly, začal to všude zapomínat přestal chodit v noci domu, začal mi lhát primitivní lži, neustále žere brufeny. Už moc nevidím že by bral pervitin, ji pořád jogurty, nespí semnou skoro vůbec, pervitin už zase kouřím protože jsem zhroucena 2 dny spí doma dva je někde.... neznám kde.... pořád lze teď mi píše jak ho vše bolí a je mu zle doma zvrací brečí nemá sílu vztat pak je schopen mi přísaha že už to nedělá jsem strašně moc zhroucena nevím kudy kam už ho za ty lži a vše nesnáším i když ho miluji nechci s ním dal být, ale mám strach že když odejdu spadne úplně na dno dokonce mám strach že se ufetuje k smrti. Řekla jsem to jeho matce nemůže dělat nic jako já.... Už opravdu nevím co dál

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
moc Vás asi nepotěším, ale na Vaši otázku moc radu nemáme. To, jak to s Vámi bude dále vypadat, záleží především na Vás a na tom, jak se k celé záležitosti postavíte. Ke konzumaci drog patří i etapy, kdy samotná droga již nepřináší takový zážitek, který je očekávaný a který buď může dotyčná osoba nalézt v jiné droze, přebít tak svou závislost jinou závislostí na jiné látce. Což bych rozhodně nedoporučovala, protože to v samotném výsledku vůbec nic neřeší. Závislost se tím stává komplikovanější, čím déle trvá, tím se násobí poškození organismu, psychiky, stoupá tolerance, sílí samotný návyk, i u jiné případné konzumující látky postupem dojdete k tomu, že to není to, co byste očekávala... Je to začarovaný kruh.
Rozhodně rozumnější je se pokusit drogy ze svého života vypustit. Není to sice úplně jednoduché, ale rozhodně to není nemožné. Život se závislostí nijak zvlášť snadný také není a utrpení, které závislá osoba prožívá je mnohem komplikovanější než samotné vysazení, kterého se může mnohdy konzumující osoba zprvu obávat. Rozhodně bych doporučila, abyste si o všem, co se Vám honí hlavou, došla osobně popovídat a informovala se tak o možnostech, kterých byste případně mohla využít. Veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby, které se dají využít zcela nezávazně, bezplatně a také anonymně. To znamená, že vstupem do Káčka se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a poté se sama svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv.  Každý, kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Obávám se, že pokud od něj neodejdete, spadne na to dno s ním. Asi dobře tušíte, že z heroinu (pokud přijde fyzická závislost) se člověk jen tak nevyspí, jako z pervitinu. Sama máte bohaté zkušenosti s užíváním, je opravdu velmi snadné, takto v páru, do toho zahučet, ani nebudete vědět jak. Z praxe znám plno takových párů, kteří se milují a nenávidí zároveň, většinou jsou tyto drogové páry dost devastační...
Těžko, teď, pokud sama užíváte, budete oporou pro někoho, kdo s tím má větší problém než Vy sama. Dostávat někoho dalšího z drog je dost těžké, náročné a vyčerpávající i pro lidi, kteří drogy neberou. Velmi často končí na pokraji svých sil. Vy, která máte sama zkušenost a také užíváte, tak víte, že za své užívání drog si nese každý sám svou zodpovědnost, je to každého rozhodnutí, zda bude brát nebo ne. Měla byste myslet především sama na sebe a možná se pokusit si dát svůj život do pořádku. To opravdu může končit velkým průšvihem pro Vás oba. Nechci malovat čerta na zeď, ale vycházím se zkušeností, které máme.
Doporučuji, aby se každý sám za sebe, obrátil na nějakou odbodnou adiktologickou službu a nechal si pomoci.
Pokud byste měla zájem o nějaké kontakty, rádi Vám je napíšeme, stačí uvést, jaká města máte v dosahu.
Tak to zvažte, případně se ozvěte.
MK