Šňupání extáze
Ratata
Dobrý den, kamarádka zkoušela nadrtit a šňupnout tabletu extáze, týden nemůže dýchat jednou nosní dírkou ( má jí ucpanou a nejde nijak vyčistit) pročistí se sama nebo radši návštěva lékaře? A je vůbec možné takto užívat nadrcenou tabletu extáze?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pokud nemůže jednou nosní dírkou dýchat, předpokládám, že je tam nějaká překážka, může jít o nějaký zánět, nebo kus tablety, kdo ví. Doporučila bych tedy obrátit se na ORL a poprosit o prohlédnutí a vyčištění. Budou-li se vyptávat, je nejjedhodušší říct popravdě co a jak se stalo.
Jinak užít extázi nosem lze, nicméně sama vidíte, že vše má svá rizika. Tablety jsou určené pro aplikaci per os (ústy) a vstřebání přes sliznici trávícího traktu, nicméně i nosní sliznice zajistí ovlivnění. Bohužel však kamarádka nejspíš buď tabletu špatně rozdrtila, nebo se jí cestou někde slepila, nebo jí způsobila nějaký zánět nebo jiné poškození sliznice.
Zdraví má kamarádka jen jedno, tak opatrně!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.