Pervitin a jeho rizika
Annie
Dobrý den. Chci vyzkoušet pervitin. Četla jsem ze po něm mohu dostat infarkt nebo mozkovou mrtvici. Co mam dělat abych těmto rizikům na pervitinu zabránila ?

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Annie,
díky za dotaz.
Pokud jej budu parafrázovat, ptáte se na to, co dělat, aby vás nepopálil oheň, když do něho chcete strčit ruku. Nestrkejte ji tam.
Užívání pervitinu má daleko více rizik, nežli zmíněný infarkt či mrtvici. Jak zdravotních, tak psychických, dále sociálních. Vyjmenovávat je zde nemíním, je jich mnoho, můžete je najít například na internetu. Nebo zde - https://www.drogy-info.cz/publikace/navykove-latky/monografie/drogy-a-drogove-zavislosti-kalina-a-kol/
Podstatnou otázkou je, proč chcete pervitin vyzkoušet? Co hledáte? Něco vám chybí? Nešlo by to nalézt jinými cestami?
Řadu let pracuji jako terapeut v léčbě závislých. Každý, když začínal, byl veden zvědavostí a na zprávy ohledně rizik neslyšel. "Chci to jen vyzkoušet, ze mě závislá troska nebude...", myslel si. Uteklo pár let a z nadějné/ho talentované/ho mladého člověka se stal/a zloděj/ka, podvodník/ce, prostitut/ka, nemocný/á člověk bez naděje. Svým experimentem si nesmírně zkomlikoval, nebo zcela zničil, svůj život.
Zvažte dobře, co uděláte. Některá rozhodnutí nelze vzít zpět.
J.Chudomel