Pomoc
sunny2002
Dobrý den, potřebovala bych pomoci při odvykání na pervitinu. Už jsem to zkoušela vydržela jsem měsíc ale i po zdravém životním stylu a brání různých vitamínů jsem se cítila vyčerpaně, bolelo mě celé tělo, cítila jsem nervovou bolest v nohou. Přibrala jsem 20kg. Donutila jsem se za pomoci partnera chodit do práce. Nejsem v kontaktu s nikým kdo bere. Nemám mezi těmito lidmi ani kamarády. Psychiatrička po mé zpovědi a to k ni chodím už skoro 20let skoro nic neřekla byla úplně laxní ani žádnou pomoc mi nedoporučila. Netrpim depresemi ale léčí mě na ně. Beru pervitin v malém mnozstvi. Skoro dva roky. Dříve jsem od 13let pořád spala. I když mám mnoho pohybu a chodila jsem cvičit stejně jsem měla nadváhu. Pervitin mi dodal energii. Začala jsem díky němu žít a ne prospat celé dny. Začala jsem číst, chodit ven, jezdit na výlety. Hledala jsem pomoc ale po dlouhém přemáhání kdy mi nepomohla ani psycholozka, které jsem se svěřila hned na začátku mi nepomohla. Našla jsem centrum kde mi po emailu slíbili pomoc. Po telefonátu mi spíše rekli, že mi nemohou pomoci, že léčí pouze lidi na heroinu. Jsem nešťastná už dříve jsem se pokusila dvakrát o sebevraždu. Potřebuji pomoc. Vím, že sama své pocity ani život nezvladam ale cítím samotu a neporozumeni. Doktoři si vše jen zapisují ale nevnímají jsou jak stroje. Jsou jak učebnice.Ke to vše na dlouhou. Snad aspoň trošku napsáno srozumitelně. Předem děkuji za adekvátní pomoc.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Sunny,
díky za dotaz.
Z popisu vnímám, že ve svém životě stále něco hledáte a nenalézáte. 20 let chodíte k psychiatričce, která vás léčí na něco, co si myslíte, že nemáte, načež se začnete automedikovat pervitinem, který má bezprostředně pozitivní, aktivizující efekt, následně však /jak to u užívání drog bývá/ přicházejí negativní dopady užívání včetně znaků závislosti a ukazuje se, že to, co mělo být na začátku pomocí, se stává ještě daleko větší zátěží a problémem samo o sobě. Pokusila jste se o sebevraždu, s "doktory" nemáte nejlepší zkušenost; nejspíš proto, že vám nepomohli k úlevě.
Dobře že píšete. Pokud nejste spokojená se svojí psychiatričkou, je čas zkusit někoho jiného. Ani k zubaři, se kterým nebudete spokojená, nebudete chodit bezezměny...
Co se týká užívání pervitinu, doporučuji vám kontaktovat odborné adiktologické pracoviště. Nepíšete, odkud jste. Napříjlad v Praze vám doporučuji Kcentrum SANANIMU na Smíchově, v ulici Na Skalce. Podrobné informace o zařízení včetně adresy najdete zde - http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html .
Otevřeli experimentální program, ve kterém některým uživatelům pervitinu, kteří bez něho nejsou schopni fyzické činnosti, jakpíšete u sebe, nabízejí efektivní medikaci. Nedokáži takto na dálku posoudit, zda jste do takového programu vhodná, ale to zjistíte, až se s nimi spojíte.
S pozdravem J.Chudomel