Jak přestat při těhotenstvi ?
Lukec
Dobrý den, s přítelkyni jsme dlouhodobí uživatelé pervitinu, oba více než 10 let. Ač neplánovaně, tak se zadařilo a přítelkyně je těhotná. Rozhodli jsme se prcka nechat, A samozřejmě s užíváním přestat. Moje otázka zní- je Pro přítelkyni lepší a hlavně pro malé, přestat okamžitě nebo vysadit postupně ? Jaký postup nám můžete doporučit?
Ps: chci dodat ze jsme oba Slušní, pracující, bydlíme ve vlastním bytě a celou dobu děláme všechno pro to, aby nikdo tento náš neřest nevěděl. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Lukeci,
předně: velká gratulace!, že se zadařilo. A také děkuji za dotaz a za důvěru, se kterou se na nás obracíte.
Umím si představit, že byť jste se rozhodli si prcka nechat, možná máte i nějaké obavy, jestli je vše, jak má, nebo jak do budoucna vše zvládnete. A možná ani nemáte s kým o tom všem mluvit právě z toho důvodu, že se vám dařilo užívání dobře tajit. Některé odpovědi byste mohli najít na našich stránkáchm www.mamaadrogy.cz. Kolegyně Ilona Preslová, která vede Centrum komplexní péče o dítě a rodinu, by vám mohla řadu podrobnějších otázek odpovědět třeba i mailem nebo telefonicky, stačí se ozvat.
K vaší otázce - o užívání přítelkyně, ale i jejím zdravotním stavu a těhotenství vím velmi málo, ale obecně je lepší vysadit hned. Pervitin přeci jenom nevyvolává život ohrožují fyzické abstinenční příznaky a tak není s čím otálet. Větším rizikem pro miminko je naopak pokračovat v užívání - každé užití je pro tělo ženy velká zátěž. Užití může naopak spustit v pokročilých stádiích těhotenství i předčasný porod. Spíš bych se tedy přikláněla k tomu s vysazením neváhat.
I kdyby se vám nebo přítelykni vysazení nedařilo, nevzdávejte to!
Vždycky (to znamená, ať už se vám daří vysadit, nebo ne), můžete kontaktovat kolegyni Preslovou, nebo i nejbližší adiktologickou ambulanci - po telefonu se zeptejte na vše, co vás zajímá - předpokládám, že důležitá pro vás bude diskrétnoust a případná rizika pro budoucnost související s tím, že užíváte pervitin (sociálka, OSPOD) - v rychlosti: samotné užívání drog není důvodem k odebrání dítěte nebo nahlášení matky nebo rodičů sociálce. Důležité je, jak fungujete a jak jste schopni se o sebe a miminko v současnosti a  budoucnosti starat.
Užívání drog vám může začátek rodičovství komplikovat, ale všechno se dá zvládnout! Níže přikládám kontakt na kolegyni Ilonu Preslovou, zároveň, abych vám případný první kontakt ulehčila, jí mailem posílám jak váš dotaz, tak mou odpověď. Nebudete-li chtít, kontaktovat ji samosebou nemusíte, pátrat po vás nebude. Ale stejně tak se můžete ozvat mailem nebo telefonem, a odkázat se na dotaz z poradny, případně se později sejít i osobně, je to skutečně jen na vás. Kdybyste uvítali kontakty mimo Prahu, napište.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu
Odborný garant: PhDr. Ilona Preslová
Telefon: 702 036 237
E-mail: preslova@sananim.cz, pece.dite@sananim.cz
S přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.