Dojazdy
Kopko01
Dobrý deň, som užívateľom MDMA, teda extázy už skoro 4 roky, extázu beriem sporadicky, občas dva krát do mesiaca, potom mam napríklad 2 až 3 mesiace pauzu. Problém však nastal v tom že posledný víkend som skonzumoval 3 tablety a ešte navyše kryštalicku podobu MDMA, čiže nie tabletu. Na to že mávam dojazdy som zvyknutý pretože som veľa krát užil ešte omnoho väčšie množstvo tejto drogy, ale momentálne sa mi tie dojazdy totálne vymkli s kontroly, mám veľmi silné depresie, mám pocit že môj život nemá absolútne žiaden zmysel a občas sa moja hlava pohráva aj s myšlienkou že by bolo lepšie keby som umrel, viete mi nejako poradiť ako tieto stavy zvládnuť? Ďakujem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Kopko01,
díky za důvěru.
Píšete, že ačkoli znáte dojezdy, nyní to vnímáte tak, že se vám vymkly z rukou. Máte silné deprese, myšlenky na sebevraždu. Předpokládám, že jste zkusil vše, co víte, že vám poslední 4 roky s dojezdy pomáhalo, ale nyní nic nezabírá, nebo je efekt minimální. Obecně se doporučuje dostatek odpočinku, doplnit energii, vitamíny, užívat piracetam a magne B6, vyhýbat se alkoholu, kofeinu, v případě potíží se spaním a úzkostí užívat odpoledne a večer meduňku. Pokud se do pár dní nedostaví zlepšení, je dobré se objednat k psychiatrovi a zarazit rozjezd hlubokých depresí pomocí medikace. Doporučuji raději řešit potíže nyní, kdy jde o počínající depresi a myšlenky na sebevraždu, než čekat, až se o ni pokusíte, nebo doufat v samovolné zlepšení. To totiž nemusí přijít. Když člověk potíže neřeší, mohou se sice trochu zlepšit, ale zároveň i přejít do chronicity a táhnout se dlouhodobě ... takové potíže se pak i pomocí medikace řeší jen velmi obtížně a často také zdlouhavě. Za mne tedy odpočinek, vitamíny, mít si s kým o celé věci promluvit (někdo, kdo vás vyslechne a nebude situaci bagatelizovat - psycholog, psychiatr, adiktolog, poradna) a objednat se k psychiatrovi. Objednání doporučuji udělat co nejdřív, čekací doby jsou i několik týdnů až měsíců a pokud se vše zlepší, vždycky můžete objednání zrušit.
V neposlední řadě bych se na vašem místě vyhla na nějakou delší dobu, né-li trvale, dalším experimentům. Jakmile se takové potíže, jaké popisujete, objeví, mají tendenci se vracet. Takže opatrně!
S pozdravem a přáním hodně sil a odvahy oslovit odbornou pomoc,
Gabriela Minařík.