kalcid a marihuana
ondra
Dobry den, mam předepsana antibiotyka na boleni v krku, konkrétně kalcid. Je mi už dobře a antibiotyka pouze dobíram a chci se zepta, jestli mě muže kombinace travy a antibiotyk ublížit na zdraví. Vim zě alkohol se kombinovat s antibiotyky nesmí, ale nevim jak je to u travy.
Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Ondro,
předpokládám, že máte na mysli Klacid.
S ohledem na důvody, proč jste antibiotika užíval, bych to nedoporučovala.
Konečné rozhodnutí je samozřejmě na Vás. Berte v potaz skutečnost, že organismus byl oslaben nemocí, vnitřní orgány, především játra, mají i bez toho, abyste užil nějakou drogu, už tak zátěž se zpracováním antibiotik. Optimální by bylo, abyste se cca tři týdny od konečného dobrání léků vyhnul všem drogám, včetně THC alkoholu. Organismus je v tomto období citlivější a podobné zásahy jsou nevhodné. Snadněji může dojít například k dehydrataci, přehřátí mozku, prohloubení účinku užité látky, celkovému kolapsu + další zbytečné komplikace, které mohou souviset s interakcemi jednotlivých látek nebo s onemocněním, kvůli kterému byli léky nasazeny.
Dle mého, je zcela zbytečné podstupovat rizika a organismus zatěžovat. Doporučuji vše ještě řádně zvážit.
Mějte se hezky a buďte opatrný.
S pozdravem, MK