Lexaurin s alkoholem
Týna
Dobrý den, máma bere Lexaurin dlouhodobě (přiznala se že již 20 let). Bohužel nyní v období coronaviru, kdy musela být doma, nějak přestala řešit dávkování a občas se předávkovala tolik, že nevěděla o světě, nevnímala, byla malátná, padala - toto je opravdu jen velmi zkrácená verze. Bohužel Lexaurin kombinuje s alkoholem, a to ve velkém množství. Máme o ní v rodině obrovský strach. Lže, že nic nebere a že je jen unavená. Přitom má prášky všude možně poschovávané. Potřebovala bych, aby si uvědomila, že už to není legrace a že jde tady o její život. K psychiatrovi nechce, tvrdí, že nepotřebuje pomoc, nevím jak jí vysvětlit, že to nezvládá, když je ve fázi, že před námi vše schovává a evidentně situaci absolutně nezvládá a neuvědomuje si rizika. Prosím o radu jak se k ní máme chovat. Mám pocit že nic nepomáhá a čím víc se o tom s ní bavíme, tím je situace horší. Bohužel se obávám, že není moc čas ztrácet čas. Předem děkuji mockrát za pomoc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Týn, dobrý den,
dle toho, co popisujete, to vypadá, že je situace velmi vážná.  Doporučuji spojit se s naší poradnou pro rodinné příslušníky a více vše podrobněji probrat v osobním kontaktu. Zkonzultovat, jak s maminkou vhodně komunikovat, jak ji motivovat, informovat se možnostech léčby adt...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
V případě, že žijete někde úplně jinde, zkuste se alespoň poradit telefonicky (pokud kolegové hovoří s klienty telefon nezvedají, ale pokud budete volat na mobil, zavolají zpět hned jako to bude možné, můžete se odkázat na mě).
Nebo napište, kde žijete, jaká města máte v dobrém dosahu, pokusíme se Vás nasměrovat vhodně na pomoc ve Vaší lokalitě.
S pozdravem, Markéta Kordová