Extáza a antibiotiká
Draugaira
Dobrý deň, pred dvomi dňami som som užila extázu počas dňa. Viacej dní predtým som nejedla, nespala, tak som si pre istotu zobrala iba malý kus. Zaúčinkovala mi presne opačne, akoby mala. Mala som z nej úzkosť, zlý pocit a kamarát vedľa mňa bol šťastný, spokojný. Myslím si, že moje posledné dni nepomohli k tomu. Okrem toho všetkého, som sa na druhý deň zobudila so stiahnutým hrdlom a bolesťou cudzieho telesa v krku. Mala som nepreliečené prieduškyy. Preto sa chcem opýtať, či môžem začať užívať antibiotiká dva dni po užití extáze, alebo mám radšej chvíľu počkať. Bojím sa,že mám príliš oslabený organizmus a bol by to pre telo ďalší šok. Alebo mám sa radšej priznať doktorke o užití extázy?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
Vaše otázka je bohužel v podstatě neozodpověditelná, protože netusím o jaká antibiotika by se mělo jednat. Druhá věc však je, že je oopravdu dobré, když už berete, brát návykové látky v dobrém rozmaru, protože přesně toto u Vás (u všech lidí) mohou vyvolat. Existuje tzv. Zinbergův trojúhelník, který hovoří o propojení farmakologického působení látky - nastavení jedince - nastavení okolí. Výsledkem těchto tří věcí je pak výsledná podoba intoxikace. V podstatě ale stačí, aby jedna z nich byla porušená a ocitáte se v "bad tripu".
Pokud jde o upřímnost u nás zdravotníků - vždy je lepší k nám být upřímný, protože nás nepravdou či zamlčením jistých informací můžete dostat na zcestí při Vaší léčbě.
Stačí takto? Pokud byste potřebovala, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec