Pervitin
Daniel
Dobrý den od 16 beru piko, všechno bylo krásný a v pohodě,dokud se nestalo to že mě odvezla sanitka protože sem asi 3 dny prostě nepil vodu, těsně před zavoláním sanitky se mi extrémně rozbusilo srdce, tlak na hrudy . Lapal sem po dechu, pak sem zavolal sanitku.. Ale než přijeli tak sem si ovedomil že sem dlouho nepil tak sem si dal skleničku a udělalo se mi líp, v sanitce mi změřili vysoký tlak a v nemocnici ekg srdce a prý v pohodě. Tohle se stalo když mi bylo 17.
Od té doby co se to stalo až do teď ziju v absolutních debresich. A to hlavní co se začalo dít a děje se až do teď.. Teď mi je kdyžtak skoro 19.. Je ze když sem si dal dávku, tak začalo pálení na hrudy stuhlá šíje, dušnost která mě nutila se psazova neustále, malatnost... No prostě strašný.. Postupem času po dávce pika zmizela paliva bolest na hrudi, ale zase mi přijde že mám natekle břicho a nejhorší je že při sexu se mi prostě začne extrémně špatně dýchat a mám stavy na omdleni a srdce až v kru je zvláštní že se to děje při sexu a masturbaci. Při rychle chuzy je všechno v pohodě i ta dušnost celkem je v pohodě, samozřejmě od té doby co mi začali ty pálivé bolesti na hrudy po dávce pika sem začal mít externím strach a moje psychika se totálně zhroutila. Nejhorší je že mi to bylo všechno jedno co mi děje a závislost drogy mě furt nuti brát.. Ale aspoň sem to omezil na brání drogy 2x do týdne max.. Samozřejmě sem někdy tak spanikaril že sem si opět musel zavolat sanitku,ale to už v té době kdy odeznivala paliva bolest na hrudi, ale za to se mi zaclo zavodnovat bricho, natekle břicho vždy zmizelo druhý den po vypsání. No teda a když mě po druhý odvezli tak opět mi nic nenašli coz absolutně nechápu. Dělali mi EKG. Takže mě pustili domu a já vesele vesele zase fetuju.. Tak jedno krásného dne opět klasický sem si dal dávku. Po chvíli přijde klasicky mírná dušnost mírný neklid mírná malatnost.,kdyt to srovnám s ti jak to bylo ještě před asi rokem zejo. A jednoho dne sem spanikaril a zase sem se málem udusil tak sem zavolal sanitku po 3, tak mi řekklu že mám na 99% hyperventilaci. V sanitce mi dali pytlík do kterého sem dýchal a najednou sem se uklidnil a vše na chvíli bylo super jako dřív.. 😁 Ale fur furt dokola prostě nevykonost dušnost hlavně při sexu, přidalo se piskani v ušich. Prosim vas moc o pomoc co a jak mám poště dělat kde se mám nechat vyšetřit atd.. Dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Danieli, dobrý den,
možná by úplně stačilo přestat brát pervitin. Ale chápu, že se to snadno řekne, ale hůře dělá...
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje.
Stavy, které jste popsal, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání, mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře (což se stalo i Vám), protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, které se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento způsob přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud je má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy sílí na intenzitě. Stavy prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci. Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, bylo by na zvážení, zda také pervitin z Vašeho života nevypustit.
Dle mého názoru, Vám stejně lékař není schopen účinně pomoci, pokud o Vás nebude mít komplexní informace. Už z toho důvodu, že pokud by Vám případně nasadil nějakou medikaci, může spolu s pervitinem dojít ke kontraindikaci, některá jsou až fatální.
V našem Káčku na Praze 5 každou středu ordinuje lékař/psychiatr - objednejte se tam (můžete se odkázat na mě) a popište mu, co se Vám děje.
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
Pondělí
13 - 20
Úterý
9 - 20
Středa
13 - 20
Čtvrtek
9 - 20
Pátek
9 - 20
Víkendy a svátky
13 - 20
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Budu ráda, když dáte vědět, zda jste tam došel a jak to s Vámi dál vypadá.
Tak se držte, Markéta