Metabolismus
Nippy
Dobrý den,
Kdysi jsem užívala pervitin.. téměř každý den cca půl roku. Potom pauza par měsíců a zase půl roku. Nejsem na to pyšná.. nyní jsem cca 4 roky pervitin neměla (ani jinou drogu). Pochopitelně jsem přibrala a pribiram dále. Piju jen vodu a neslazene bylinkove čaje, jin pravidelně a zdrave. Práci mám sedavou. Ale nemohu zhubnout... nejspíš je to tím pervitinem kdysi. Je nějaká cesta jak hubnutí pomoct a nastartovat metabolismus nebo jsem si ho drogami zničila?
Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Nippy,
spíš než se nějak drasticky omezovat pokud jde o jídlo, bych na vašem místě zvážila návštěvu lékaře, který vyloučí možné zdravotní příčiny přibývání na váze, a následně výživového poradce a začala se trochu hýbat. Pervitin má v době užívání za následek rychlejší spalování a menší potřebu jídla i pití, tedy i hubnutí, nicméně neslyšela jsem o tom, že by následkem vysazení byla porucha metabolismu a v důsledku nadváha.
Byla by škoda, abyste se kvůli nadváze vracela k užívání pervitinu. Mnohem lepší by bylo zůstat u zdravé stravy a přidat dostatečný pohyb, který vás bude bavit. Co vy na to?
Netuším, co vás vedlo k užívání drog. Nezřídka jsou v pozadí nějaká nepohoda, nespokojenost se sebou nebo okolím. Psychika může spalování/metabolismus ovlivnit. A tak si říkám, jestli obě věci nemají podobnou příčinu. Dávalo by vám to smysl? Pokud ano, pak by nebylo od věci zkusti terapii.
Budu ráda, když napíšete, jestli vám nějaká část odpovědi dává smysl. Případně jak se situace vyvíjí.
Držte se a budu ráda, když se ozvete.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.