Pervitin edem břicha
Daniel
Dobrý den, je mi 18 let. Od 16 užívám piko. Všechno bylo v pohodě a super dokud se nestal ten osudný den, když mě odvezla sanitka protože sem 3 dny nepil, tak se mi zniceho nic rozbusilo srdce nemohl sem propadnout dech tak sem si zavolal sanitku, mezitím než přijela sanitka sem si dal sklenku vody a mě se ulevilo, takže v sanitce mi změřili tlak který byl vysoký. V nemocnici proběhlo EKG prý vše v pořádku. No a pak to začalo. Že života mám peklo až do teď 😥😥😥. Jo a sanitka mě odvezla když mi bylo 17 let.. Od ty doby kdy si dám piko tak začne dušnost, paliva bolest na hrudi a v zádech, tlak na hrudi, extrémni malatnost...to bylo před půl rokem, postupem času po dávce pervitinu zmizela ostrá paliva bolest.ale místo toho se mi začal dělat edem břicha,extrémni nechutenství, a pocit bušeni srdce,.. Když nejsem intoxikovany sem celkem v pohodě, ale brutálně se mi zbortila psychika a celej můj život prostě nevím co mám dělat prosím pomocte mi 😥moc prosím

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Danieli,
píšete, že před půl rokem jste po několikadenní jízdě na pervitinu spojené s nedostatkem tekutin prodělal jakousi nepříjemnou epizodu s příznaky podobnými úzkosti, panice, s pocity bušení srdce, vysokým tlakem. V nemocnici nic vyjma vysokého tlaku neprokázali.
Po návratu z nemocnice dál pokračujete v užívání pervitinu, byť se vám příznaky vrací - ze začátku jste byl spíše dušný, bolelo vás na hrudi a v zádech, byl jste malátný. Nyní si všímáte otoků břicha, nechutenství, vrátilo se bušení srdce. Píšete, že se vám zbortila psychika a celý život. Prosíte v dotazu o pomoc. Ale nezmiňujete se, jestli už jste nějakou odbornou pomoc vyhledal. Byl jste u praktického lékaře, na preventivní prohlídce? Zmínil jste se někomu o svých problémech?
Jste plnoletý a tak by bylo logické obrátit se na odborníky - lékaře, praktického doktora, internistu. Takhle podle popisu nedokážu přesně určit, o jaké potíže se jedná. Ale podle popisu to působí dojmem, že by mohlo by jít i skutečně velmi vážné zdravotní problémy (možná problémy v kardiovaskulárním systému, hrozící srdeční selhání, úmrtí). Nechci vás zbytečně strašit, skutečně vidím za popsanými příznaky obrovské riziko, které by vám mohlo stát život. Potíže, které máte, možná souvisí s něčím, co se v době střízlivéosti tak intenzivně neprojevuje. Nicméně ve chvíli, kdy systém zatížíte užitím pervitinu, nastoupí potíže v plné síle. Pokud se rozhodnete vyhledat odbornou pomoc, můžete oslovit svého praktického lékaře a nebo rovnou lékaře internistu. Podmínkou však je, abyste lékaři řekl vše, co se stalo. Jinak bude jen tápat a odhadovat možné příčiny.
Poslední věc - nejspíš je vám jasné, že nejlepší by bylo zcela se vyhnout užívání drog a to minimálně do doby, než zjistíte, co se s vámi děje, ideálně natrvalo. Nevím, jak na tom jste, jestli někdo o vašich potížích ví. Máte někoho, s kým můžete otevřeně mluvit? Tušíte, kde je nejbližší kontaktní centrum, kde byste si mohl bez obav s někým promluvit?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.