Nespavosť po vysadení trávi
Ado
Dobrý deň, mám 28 rokov pred 2 mesiacmi som po asi 5 rokoch pravidelného užívania prestal s trávou. Problém je v tom že odvtedy takmer vôbec neviem zaspať. Za noc nespím viac ako 2-3 hodiny a niekedy nezaspím vôbec. Nepomáha mi ani keď si dám alkohol, ani slabé lieky na spanie (silné nechcem). Už som s toho zúfalý a nie som schopný normálne fungovať. Na fórach som zistil ze je normálne mat problém zo spaním po vysadení trávy ale len pár dní, max na 1-3 týždne a nie 2 mesiace. Pred rokom a aj pred 2 rokmi som bol v rovnakej situáci kedy som skúšal prestať a bolo to o tom istom. Ani po 2-3 mesiacoch som v nemohol spávať a tak som to vzdal. Predtým než som začal uživať trávu som problém zo spaním nikdy nemal. Je to prosím normálne ze mám aj po takej dobe takýto próblém? Okrem nespavosti som nemal žiadny iný abstinenčný príznak. Chcem hlavne vedieť či je nádej že sa to časom zlepší, vopred ďakujem za odpoveď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Ado,
mít problémy se spaním po vysazení marihuany není nic neobvyklého. Máte pravdu, že to většinou trvá spíše týdny, než měsíce. Nicméně umím si představit, že jste večer v takové úzkosti, že znovu nebudete moci spát, že máte o to větší problém s usnutím. A tím se pak točíte v začarovaném kruhu. Není to tak?
Pomoci by mohla konzultace s odborníkem z oboru psychiatrie, nebo minimálně praktickým lékařem. Existují třeba antidepresiva, která mají v případě užívání určitých dávek a večer primárně sedativní účinek, tzn. pomohou s usnutím, nejsou návyková. Podobně by měla fungovat i meduňka nebo další bylinky. Ale předpokládám, že bylinky nebo melatonin jste již vyzkoušel. A ono je lepší sáhnout po medikaci a kontrolovaně ji nějakou přechodnou dobu užívat, než riskovat potíže, které se objevují v případě dlouhodobého nedostatku spánku. Zvažte to a zkonzultujte s odborníkem, léky do vás proti vaší vůli nikdo nenacpe, ale aspoň byste se mohl na vše podrobněji doptat. Co vy na to?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.