Léčebna Drogové zavislosti
Bůča
Chtěl bych podstoupit léčbu zavislosti na pervitinu...mám za sebou několik neúspěšných pokusů se vyléčit..a spoustu marnych pokusů abstinovat sám.
V současné době pracuji v Praze jako skladník a jsem odhodlán dotahnout léčbu do konce...mám ještě možnost napravit už tak narušené vztahy s rodinou, a přítelkyní.
..Musím ještě dodat,že ma zavislost je dlouholetá,a každý další neúspěšný pokus většinou znamenal narůstání velikosti dluhů a přibývání počtu exekucí. Jsem 42 letý spíše víkendový toxikoman, svědčí o tom ze se mi ale velmi těžko podařilo udržet si práci. Však na úkor mého dobrého zdraví.
V současné době jsem v dobrovolné abstinenci (trvání cca přes měsíc). Ale obávám se selhání a vzhledem k mému pokrocilejsimu věku a velikosti dluhů, už si selhání nemohu dovolit.
Můžete mi prosím poradit nějakou léčebnu poblíž Prahy, kvůli možnosti návštěv přítelkyně, které jsem vše přiznal a ona vyjadřuje odhodlání se mnou zůstat.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Bůčo,
předně vám chci poděkovat za důvěru, se kterou jste se na naši poradnu obrátil. A možná i trochu pogratulovat k měsíci abstinence i otevřenosti, se kterou narovinu mluvíte o svých pochybách ohledně toho, jak to bude dál. Nicméně je velmi těžké doporučit vhodnou léčbu takhle na dálku. A přitom je výběr vhodné léčby pro její úspěch docela důležitý. Řada léčeben se nějakým způsobem přeci jenom trochu odlišuje od ostatních (zaměření na určitou věkovou skupinu, závislost (drogy/alkohol/gambling), duální psychiatrickou diagnozu, program, délka atd.). Píšete, že jste již několik léčeb absolvoval a možná máte tentokrát konkrétnější představu o tom, co by vám vyhovovalo. Ale čím otevřenější a více nastavený na kompromis budete, tím více máte možností. Nevím, co přesně byste potřeboval, co si od léčby tentokrát slibujete, v čem vám ty minulé nepomohly, proč by to tentokrát mělo být jinak atd. Ideální by proto bylo zajít se poradit osobně. V Praze byste mohl využít služby kontaktních center, případně se můžete obrátit na adiktologické ambulance. Kontakty najdete zde: www.drogy-info.cz na tzv. Mapě pomoci (stačí zadat Druh služby: ambulantní program nebo kontaktní centrum, a Kraj). Na tomtéž místě můžete hledat i psychiatrické léčebny, které nabízí pobytovou několikatýdenní až několikaměsíční léčbu. Většinou je však potřeba k nástupu doporučení. To vám mohou dát právě i v kontaktním centru nebo ambulanci po té, co u nich absolvujete tzv. předléčebné poradenství (několik schůzek, jejichž předmětem je krom zmapování vaší minulosti a současnosti i výběr vhodného typu léčby). Právě s ohledem na to, že máte za sebou těch léčeb několik, bylo by lepší se dopředu podrobněji informovat, co která léčba obnáší, zda se nějak liší, na co se zaměřuje a jak, apod. tak, abyste si mohl tentokrát dobře vybrat.
V tuto chvíli alespoň kontakt na naši ambulanci a kontaktní centrum:
SANANIM z. ú.
Ambulantní program
Žitná 1574/51, Praha 1, 110 00
Google maps ZOBRAZIT NA MAPĚ
Tel.: 724 521 913 (amb. léčba), 727 941 710 (casemanagement)
Adiktologická ambulance poskytuje služby osobám ohroženým závislostí nebo se syndromem závislosti na alkoholových i nelegálních drogách, včetně nadužívání medikamentů. Zahrnuje dva programy: strukturovanou ambulantní léčbu a case management.
Bc. Tomáš Vejrych
www: http://sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
SANANIM z. ú.
Kontaktní centrum
Na Skalce 15, Praha 5, 150 00
Google maps ZOBRAZIT NA MAPĚ
Tel.: 602 666 415 (poradenská linka, Po-Pá 13:00-17:00 h), 605 240 501
Mgr. David Pešek
www: http://sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Snad tedy alespoň takto. Přeji vám pevnou vůli a šťastnou ruku při výběru.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.