Pervitin
ElMaestro
Stokrát omýlaný příběh, kterých tu je jistě spousty. Puberťák z nefunkční rodiny,který trávil čas raději venku se sobě rovnými. Chlast,kouření trávy,raz začas něco ostřejšího(perník) I když z toho života člověk vyroste (nyní mi je 30 a vždy jsem měl slušnou práci) tak si ho to v průběhu stejně nejde. Nejdřív sem tam, pátky, víkendy, nakonec celé týdny. Pak se vším seknout, normální život plný optimismu (pár týdnů,měsíců i let)který časem vyhasne,prvními neúspěchy,nedotaženými pokusy najít si stabilní partnerku, začne nuda, samota.Většina kámošů víkendově chlastá, takže z bláta do louže i když je mám rád a obačas bývá sranda. Tak mě to stejně nebaví. Vlastně už ani nevím co by mě bavilo. A kolotoč jede od znova. Poslední tah, jestli se to dá tak ještě nazvat,ukončený před týdnem, trval tři měsíce v kuse. Tohle už mě taky nebaví. Seknout s tím jako tak není problém, vždycky mi to zapne když už se mi to zdá fakt moc. Jenže ta hranice se zvětšuje a netuším jak by to dopadlo příště. Potřeboval bych nějakou radu nebo tak něco.

Odpověděl: Amrit Sen
El Maestro, zdravím Vás,
díky za důvěru. Ano, máte pravdu v tom, že se příběhy závislých často v mnohém podobají. V čem se však liší, jsou cíle, nebo ještě lépe, cesty k uzdravení, svobodě a šťastějšímu životu těch, kteří to nevzdali.
Radujeme se z toho, je nám velkou satisfakcí a vzpruhou do další práce, že máme příležitost být součástí příběhů mnoha uzdravených, nebo je částí cesty doprovázet, a že jich stále jich přibývá....
Na jejich startu, kromě přiznání problému někomu dalšímu i sobě samým, pojmenování bezmoci nad kontrolou užívání a vlastním životem, byl zpravidla kontakt s odborníky, nebo svépomocným společenstvím uzdravujících se a uzdravených závislých, případně obojím.
Je moc fajn, že píšete a máte vůli zkusit dát životu šťastnější smysl, v tom Vám rozhodně držím palce! Správně píšete, že seknout na nějaký čas s užíváním, pokud nejde o fyzickou závislost, nemusí být zas až tak těžké, ale nevrátit se dříve, nebo později k dalšímu užívání s vyhlídkou, že se závislý "rozjede" ještě více, než kdy předtím, bývá velmi tvrdý oříšek.
Rozhodně nezůstávejte v náročné, obtížné situaci sám a svěřte se někomu dalšímu, mimo okruh uživatelů drog a lidí, kteří tráví produktivní čas nadužíváním alkoholu, zároveň vyhledejte odbornou podporu a pomoc, některého zařízení v dosahu, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby lidem, kteří mají problém s užíváním návykových látek.
Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, případně kontaktního centra, nebo obdobné služby a domluvte si termín schůzky.
Při zcela nezávazném osobním pohovoru, který může proběhnout anonymně, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí jak ji řešit, jaké konkrétní užitečné kroky můžete podniknout a jakých chyb se vyvarovat. Dozvíte se, jak minimalizovat rizika relapsu a recidivy, jak pracovat s cravingem - chutěmi a mnoho dalšího. V případě zájmu si můžete sjednat průběžnější schůzky, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Zároveň nabízím možnost podívat se na stránky svépomocných společenství a zjistit, jestli budete mít možnost na mítink, lépe mítinky některé skupiny dorazit, nebo dojíždět.
Kontakty:
Kontaktní a poradenské centrum Renarkon Frýdek - Místek
Vedoucí: Mgr. Libor Menšík
Malé náměstí 104
738 01 Frýdek-Místek
Telefon: +420 558 628 444
Mobil: 606 694 244
Email: kcfm@renarkon.cz
Web: http://www.renarkon.cz/kontaktni-centrum-frydek-mistek
Facebook: Renarkon, Káčko FM
Provozní doba:
Pondělí až pátek: 9:00 - 16:00
(na objednání také úterý a čtvrtek 16:00 - 18:00)
Terapeutické centrum Renarkon
Vedoucí: Mgr. Břetislav Kantor
Stojanovo náměstí 1
709 00 Ostrava - Mariánské hory
Telefon: +420 595 782 122
Mobil: +420 724 154 239
E-mail: poradna@renarkon.cz
Web: http://www.renarkon.cz/poradna-renarkon
Centrum je opět v plném provozu a fungují veškeré poskytované služby (tj. individuální, párové, rodinné konzultace a skupinový program), za zvýšených hygienických podmínek, tzn.. nasazení roušky a dezinfekce rukou při vstupu do centra.
Provozní doba:
Pondělí:  7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
Úterý: 7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
Středa: 7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
Čtvrtek:7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
Pátek: 7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
Sobota: 8.00 - 12:00, 13:00 - 16:00 (pouze pro předem objednané klienty)
Neděle: 8.00 - 12:00, 13:00 - 16:00 (pouze pro předem objednané klienty)
Na schůzku s terapeutem nebo s odborným poradcem v sociální oblasti doporučujeme sjednat termín setkání telefonicky, emailem nebo při osobním setkání.
Kontaktní centrum Renarkon Ostrava
Vedoucí: Bc. Beáta Oravcová
Zengrova 69
703 00 Ostrava - Vítkovice
Telefon: +420 595 627 005
Mobil: +420 602 670 789
E-mail: kcova@renarkon.cz
Web: http://www.renarkon.cz/kontaktni-centrum-ostrava
Provozní doba:
pondělí až pátek: 9:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 hod.
AA - Anonymní alkoholici
(Alcoholics Anonymous)
https://www.anonymnialkoholici.cz/
https://www.anonymnialkoholici.cz/kontakt/
https://alcoholics-anonymous.eu/
https://www.aa.org/
NA - Anonymní narkomani
(Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Kdybyste se potřeboval ještě na něco doptat, kdykoli napište. Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji vše dobré, držím palce!
Amrit Sen