kokain
yeyo
dobrý den před par dnema jsem si dala poprvy v životě kokain(emko a balls beru zhruba 4 měsíce) všichni rikali o kokainu ze stav je daleko lepší a úplně jinej ale bylo to úplně stejně jako emko jediny plus ze jsem neměla dojezdy a neměla velký zornicky, měl by ten stav být teda o tolik moc jiný a to co jsem si koupila nebyl zadnej kokain nebo ten stav se tolik neliší? a jak kdyztak poznat kvalitní kokain? dekuju za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
účinek drogy je hodně ovlivněn psychickým stavem a vašim očekáváním účinku. Pokud jste zvyklá na nějaké účinky emka a balls, nejspíš to ovlivnilo prožitek na kokainu. Sama jste si však menších rozdílů všimla. Nicméně zorničky rozšířené bývají na jakémkoli stimulantu, tedy i na kokainu. Těžko tedy soudit, co jste skutečně užila. Kvalitu kokainu nelze posoudit podle vzhledu, ani jednorázově dle účinku (prožitek bývá poporvé jiný, obecně může být hodně individuální, jak jste sama na sobě vyzkoušela). Jedinou cestou jsou testy v laboratoři, které s ohledem na nelegálnost, není možné provádět.
Podrobnější informace ke kokainu můžete najít například zde - včetně popisu vzhledu, klasického průběhu intoxikace i rizik a nebezpečí.
Chápu, že nejspíš nejste v situaci, kdy byste přemýšlela o ukončení užívání drog. Z dotazu je zřejmé, že experimentujete, ale už to jsou 4 měsíce a to není až tak málo. Netuším, jestli si stále dokážete drogy odepřít a máte i víkendy bez drog.
Prožitek na kokainu zrovna neodpovídá klasickému průběhu a je možné, že jste neužila kokain. A věřte, že v kokainu, ale i jiných drogách, se objevuje řada příměsí, jejichž cílem je zvýšit zisk dealerovi. Kokain bývá s těch čistčích, ale nikdy nemáte jistotu. Nikdy dopředu nevíte, jak vaše tělo nebo mysl na drogu zareaguje. Halucinogeny a stimulanty představují obrovskou zátěž - jde hlavně o jejich neurotoxicitu a hepatotoxicitu (riziko pro mozek, nervový systém a játra), zátěž kardiovaskulárního systému (srdce a krevní oběh). A to jmenuji jen ta nejběžnější a největší rizika (pak jsou ty psychiatrická onemocnění, alergie, rizika spojený se způsobem užití - nosní přepážka, injekční aplikace apod.).
Jen vy sama můžete nyní vyhodnoti svůj zdravotní případně psychický stav, rodinnou zdravotní a psychiatrickou zátěž a zvážit rizika. Zdraví a život však máte jeden, buďte proto do budoucna opatrná. A kdybyste se rozhodla místo experimentování s drogami hledat jiné řešení a jiné cesty, jak najít to, co hledáte u drog, napište.
Do té doby se zkuste vyvarovat zvyšování dávek, kombinování drog, dokrmování účinku navyšováním dávky během jednoho večera, dost odpočívejte, dávejte si pravidelně delší pauzy, starejte se o sebe, nedovolte, aby veškerá zábava byla spojená s drogami, nenechte se připravit o koníčky, práci, školu, rodinu, sport a nedrogové přátele.
A nezapomínejte, že s užíváním drog se vždy pohybujete ne jen na hraně zákona, ale i na hraně života a zdraví.
Dávejte na sebe pozor!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.