Závislost na pervitinu
Dominika
Dobrý den, s přítelem máme za sebou drogovou minulost. V době kdy jsme spolu ještě nebyli si on píchal a já šňupala, ale dokázali jsme se z toho každý sám dostat.
Když jsme spolu začali, byli jsme oba čistý, ale po dvou letech vztahu, jsme spolu začali na rok zase brát nosem.
Přišli jsme o práci, bydlení, přátelé atd. Přestávali jsme tedy postupně brát a začali znovu fungovat, a v té době jsem otěhotněla. Přestali jsme tedy brát úplně, ale v 6 měsíci těhotenství přítel začal opět opravdu hodně šňupat a tvá to do teď. Dozvěděla jsem se to až když se dcera narodila a byl jí necelý měsíc. Teď jsou malé 4 měsíce a já už třetím měsícem bydlím u mamky.
Přítel nedokáže přestat, má silné absťáky, opět nemá práci a denně mi píše, že se ufetuje nebo zabije. Je i zlý, pak si to uvědomí a omlouvá se. Nevím co s ním mám dělat, protože do léčebny jít nechce, odjet někam za prací taky ne, chce jen pomoc ode mě a to tak, že se k němu vrátím a dostanu ho z toho, jenže já nechci. Nechci se k němu vracet a už vůbec ne s dcerou. Vadí mu, že mám svůj život a že mou prioritou není on, ale malá. Co mám prosím dělat? Mám se k němu vrátit i když nechci? Omlouvám se za dlouhý příběh. Moc děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dominiko, zdravím Vás,
dobře, že píšete.
Jednak bych Vám ráda pogratulovala k miminku, také k abstinenci.
Chápu a umím si představit, že opustit závislého partnera, otce Vašeho dítěte, bylo nelehké a stálo Vás to jistě moc sil. Stejně tak ustát si své rozhodnutí abstinovat a roli pečující zodpovědné matky.
Pokud partner nebude abstinovat (ve smyslu jít se léčit, zapracovat na sobě a na změnách a dlouhodobě abstinovat), tak s návratem bych byla více než obezřetná, máme zkušenosti, že to většinou končí dost špatně pro všechny, včetně dítěte. Zvláště, když sama cítíte, že k němu ani nechcete a chcete žít s dcerou jinak...
Jistě toho máte na srdci víc, ráda bych Vás ve Vašem rozhodnutí podpořila. Klidně se můžete více rozepsat do skryté poznámky, ta není součástí veřejné části webu, nikdo ji tedy neuvidí. Nebo se můžeme domluvit, že příští konverzaci nebudu dávat vůbec na veřejný web, dotaz spolu s odpovědí by byl vyvěšený tvz. skrytě. V tom případě by bylo potřeba, abyste si zaznamenala kód dotazu, který při jeho vkládání obdržíte, abyste se k příspěvku dostala. Budu ráda, když se ještě ozvete!
Tak se zatím držte, Markéta.