Pervitin
Sluníčko
Dobrý den dneska jsem si dala pervitin do žíly a stala se mi nehoda slyšela jsem prasknutí jehla byla tupá nad žilou se mi úděl malý otok není výrazný ale tvrdý a teplý prosím poradíte co dělat nebo co mám koupit v lékárně děkuji předem a přeji hezký den

Odpověděl: Amrit Sen
Sluníčko, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Co se Vám stalo, není nijak vzácné, tím spíš, že zanedbáváte základní pravidla a doporučení HR - snižování rizik a zahráváte si s ohněm.
S počínajícím abscesem, způsobeným chybnou aplikací a infekcí byte měla jít k lékaři, pokud byste měla mít zvýšenou teplotu, na nic nečekat a vyhledat lékařeskou pomoc třeba i v noci, nebo o víkendu, zajít na chirurgickou, nebo kožní ambulanci do kterékoli nemocnice, jinak byste riskovala komplikovanější chirurgický zákrok, v krajním případě, že přijdete o ruku, nebo o život.
Další možností je zajít kdo nejbližšího kontaktního centra, nebo za pracovníky terénního programu, pokud v oblasti působí a ti Vám defekt ošetří. Je ale možné, že Vás i tak odkážou do zdravotnického zařízení, protože k náročnějším zásahům nejsou vybaveni a nemohou Vám případně napsat antibiotika, která budete možná, kromě jiného, potřebovat. Potíž může být v tom, že jsou tyto programy zpravidla o víkendech mimo provoz. Výjimkou je Kontaktní centrum SANANIM na pražském Smíchově, které je v provozu každý den v roce:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mobil: +520 605 240 501
poradenská linka: +420 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Užitečné odkazy:
Abscesy atd. včetně protiinfekčního dvanáctera:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
http://www.edekontaminace.cz/downloads/1386663309_dekontaminace_iii_2013.pdf
Přeji Vám vše dobré, brzy se uzdravte,
Buďte na sebe opatrnější, Amrit Sen.