Zákaz uživania navykových látok (SÚDOM)
haciko
Dobry den chcem sa spytat bol som podmienecne prepusteny s vykonu trestu a sud mi udelil probacny dohlad a zakaz pozivania navykovych latok. Ja sa chcem spytat ci mate niekto stymto zakazom skusenosti a ako sa kontroluje jeho dodrziavanie a v akych intervaloch.
Vopred dakujem

Odpověděl: Amrit Sen
Haciko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je fajn, že píšete, ale odpusťte, divím se, že se neptáte svého probačního pracovníka, což by měl být jedním z prvních kroků, které po propuštění z výkonu trestu podniknete. Píšete na český server, ve slovenském právním řádu, ani praxi v podobných případech se neorientujeme.
V Čechách postup začíná návštěvou probačního pracovníka a záleží na každém jednotlivém případu a rozhodnutí soudu, rozsudky a jejich přesná znění se u většiny obdobných kauz mohou lišit.
Ano, s podobnými případy máme zkušenosti, nelze vak předpokládat, že je další státy kopírují. Naopak, v každém evropském státě a dalších zemích světa se často v mnohém velmi liší.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.