sem a tam
moula
Dobrý den, bral jsem pervitin 5 let. Pak jsem přestal kvůli nové přítelkyni. Bez žádné odborné pomoci. Ale začal jsem pít čím dál vice alkoholu. po 3 letech se se mnou rozešla a ja se vrátil zase k perníku a dost jsem to zapíjel. po roce jsem se ale nejako sebral a začal opět sám abstinovat, po delší době relapsu jsem to zvladl. tří roky jsem se držel. A když jsem myslel, že je vyhráno. tak se mi zase vratil pernik do života. A do každodenního pití alkoholu prichazí relapsy s pernikem. Ale mě važně nebaví už tento život. Ale mam to jak na houpačce poslední rok. tyden jsem čisty, pak ulítnu. Za hodinu me to štve. tak zase chvíli dobry ale po čase mě ovladne jakasi apatie a pak si zase dam.. A za tech 15 let mě to už nebaví. Ale vždy když něco noveho zkouším napr. sporty, aktivity atd. tak me to po chvili přestane bavit. Citim, že mi drogy vzali jakoukoliv chut něco delat, radost z něčeho. Příjdu si hodně apaticky...

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře že píšete. Že se Vám nedaří s Vašimi zkušenostmi dlouhodobě abstinovat, je zcela pochopitelné. Podmínkou pro to, aby závislý nasadil své nemoci ohlávku je, že si přizná bezmoc nad svým užíváním a životem, jako takovým a svěří se někomu dalšímu. To je první krok, který, jestli správně chápu, máte za sebou, nebo téměř sa sebou.
Dalším krokem, který máte li se uzdravit, by měl následovat, je vyhledat podporu a pomoc, poradit se s odborníky, ideálně zároveň navštěvovat mítinky svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých. Také svěřit se někomu z blízkých mimo komunitu uživatelů návykových látek, ať už drog, nebo hospodských, či klubových pijáků, tedy někomu z rodiny, nebo bezpečných blízkých přátel.
Smiřte se s realitou, že každé uzdravení ze závislosti je během na delší trať, kus intenzivní poctivé práce na sobě. Dobrou zprávou je, že jsme v dlouhodobém kontaktu s mnoha lidmi, jejichž příběhy byly podobné Vašemu, kterým se to podařilo, daří. Žijí spokojený, šťastný život v dobrých vztazích s lidmi i sebou samými, stále jich přibývá.
Začněte tím, že zavoláte do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra a domluvíte si termín zcela nezávazné konzultace, která může proběhnout i anonymně.
Při osobním setkání, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník poradí, jak na to, doporučí Vám konkrétní kroky, které můžete pro svou úzdravu podniknout, upozorní Vás na chyby, kterých byste se měl vyvarovat a mnoho dalšího. Můžete si sjednat další schůzky, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak postuovat v situacích, které přinese nejbližší čas, případně o možnostech a typech léčby, bude li třeba.
Podívejte se, jestli v dosahu probíhají mítinky NA - Anonymních Narkomanů a některé zajděte:
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné odborné služby obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce! Amrit Sen