Vysazení Lexaurinu
Hanička
Dobrý den,
už minimálně 10 let užívám Lexaurin 3 mg na noc, kvůli poruchám se spánkem. Ted jsem ho asi ctvrtý den nevzala, jelikož mám ted měsíc pauzu v zaměstnání, tak jsem to brala jako dobrou příležitost se této závislosti zbavit. Pociťuji ale úplné abstinenční příznaky. Přes den deprese a v noci nespím. Můžete mi prosím poradit jak postupovat..
Díky moc

Odpověděl: Amrit Sen
Haničko, díky za důvěru, zdravím Vás.
Lexaurin je lék, který patří mezi benzodiazepiny, tedy látky s mimořádným závislostním potenciálem, při jejichž žívání by měla vždy zároveň probíhat vhodná forma psychoterapie a které by se nikdy neměly souvisle užívat déle, než 15 dní.
Nejste sama, kdo se do takového bludného kruhu, často podporovaného neuváženým předepisováním těchto léků, dostal. Detoxifikace a vysnižování těchto léků by měly vždy probíhat při průběžných konzultacích s odborným lékařem, tedy psychiatrem - adiktologem, jednorázové odnětí léku po tak dlouhém uživání Vám rozhodně nedoporučuji, protože komplikace v souvislosti s abstinenčním syndromem mohou být velmi nepříjemné a rizikové.
Detoxifikace je jedna věc a ve Vašem případě sama o sobě rozhodně nebude stačit. Potíž může být v tom, nasadit závislosti ohlávku a k užívání se dříve, nebo později nevrátit.
Mám na mysli, že byste měla kontaktovat odbornou pomoc, zavolat do některé adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobné bezplatné služby, která má v týmu psychiatra - adiktologa, domluvit si termín schůzky a s ním situaci konzultovat a domluvit se na dalším vhodném postupu.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Je moc fajn, že jste se rozhodla svoje užívání řešit a vykročit směrem ke svobodě. Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce!
Amrit Sen