Odvykanie od rivotrilu
Janette
Dobrý deň, už 8 mesiacov cítim slabosť v tele a rečou vadu od vysadenia rivotril. Mam 59 rokov a som veľmi chudá 47kg.Dokedy ešte môžu trvať príznaky, nevládzem chodiť iba pár metrov a už musím zastať, mam slabý chrbát.. Ďakujem za radu.

Odpověděl: Amrit Sen
Janette, zdravím Vás,
díky za důvěru. Záležet může na mnoha okolnostech, které neznám, Rivotril patří k nejsilnějším lékům skupiny benzodiazepinů, tedy látkám s mimořádným fyzickým i psychickým závislostním potenciálem.
O tom, jak postupovat a jaké konrétní kroky podniknout, byste se rozhodně měla poradit s lékařem, nejlépe psychiatrem - adiktologem, nebo psychiatrem, který má zkušenosti s léčbou závislostí.
Příběhů podobných Vašemu, tedy lidí ve Vašem věku, kteří mají potíže v souvislosti s užíváním, nebo opouštěním užívání psychofarmak, jsou tisíce na Slovensku, v Čechách i jinde ve světě. Důležité je nezůstávat v tak náročné situaci sama, vyhledat odbornou pomoc a svěřit se někomu dalšímu z okruhu rodiny, nebo blízkých přátel.
Na Slovensku kromě odborných bezplatných služeb výborně fungují i svépomocná spoolečenství uzdravujících se a uzdravených závislých, kde se díky společným setkáním, sdílení zkušeností, 12ti krokovému programu a přátelství daří lidem, kteří mítinky navštěvují, daří uzdravovat.
Kontakty na odborné služby na Slovensku najdete například zde:
Drogový informačný portál, léčba závislostí...:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.drogy.org/
OZ Odyseus:
https://www.ozodyseus.sk/
Združenie Storm:
http://www.zdruzeniestorm.sk/
Anonymní narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
NA on line stretnutia:
http://navideomeeting.com/
Prosím, neděste se a nenechte se odradit slovy, jako drogy, narkomani, atd. Za nimi stojí spousta úspěšné práce a štěstí mnoha uzdravených závislých.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen