abstaky
punk
zdravim ahoj,nevim zda to budete presne vedet nebo aspon jestli se nekdo setkal....abstinuju 8 tydnu opium.. v kusu jsem bral 5 let v lete syrove opium posleze caje makovice ale driv sezoni a pak pausa nekolik mesicu ale nekolik let,jak dlouho to muze jeste trvat mysleli jsme tak mesic a pul ,nebereme nic ale uz jeto dlouhe a vypada to ze se to nezlepsuje,diky a brat uz nechceme makovie rostou a my se drzime ...dekuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Punku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu obtížnou, náročnou a křehkou situaci, dobře, že píšete a hodláte ji řešit, máte můj obdiv a respekt, že jste se pustil do křížku se závislostí i sebou samým, že se držíte!
Každý člověk je originál, délka abstinenčních příznaků a dalších potíží se tedy u jednotlivců může lišit.
Jedna věc je se vysekat z fyzické závislosti a vyabstinovat, druhá věc je abstinenci udržet a třetí žít život, který za to stojí, ve spokojenosti, štěstí a dobrých vztazích.
Možná se Vám podaří zvládnout jeden ze zmíněných kroků, ale z mého pohledu, pokud máte obstát ve všech, potřebujete odbornou pomoc, nebo podporu svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, nejlépe obojí.
Doporučuji tedy Vám, píšete částečně v množném čísle, tedy i dalšímu zmíněnému, nebo zmíněné, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek a domluvit si termín schůzky. Nejlépa každý sám za sebe, možné je i sezení v páru, na tuto významnou okolnost je však třeba předem upozornit, párová sezení probíhají zpravidla se dvěma pracovníky, bude třeba, aby mělo v té době potřebnou perzonální kapacitu.
Naprosto nezávaznou konzultaci, která může proběhnout i zcela anomně, rozhodně nedkládejte, sám píšete, že by se mohlo stát, že se dobré úmysly mohou brzy rozpustit nejen díky blížící se sezóně, v návratu v užívání a dalších dávkách. Dozvíte se, jak na to, jak minimalizovat spojené potíže, útrapy i rizika relapsu, recidivy a mnoho dalšího. Můžete si v případě zájmu sjednat průběžnější schůzky, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas. Uleví se Vám a můžete se tak vyhnout slepým uličkám, ušetřit tak energii a čas, které se Vám budou rozhodně hodit.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny a kontaktní centra obratem pošleme.
Jak je můžete podle oblasti vyhledat sám, sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Adresy a časy mítinků svépomocných společenství najdete zde:
NA - Anonymní Narkomani
(Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/opiaty-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/opium.html
Stačí takto?
Kdybyste ještě něco potřeboval, kdykoli napište a dejte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, Amrit Sen