foxis(tramal)
Mates2477
Dobrý den.Před třemi lety jsem byl na zákroku se srdcem.Poté začaly vétší problémy s arytmiemi,kdy jsem skončil dvakrát na kardioverzi(výboji).Začal jsem v té době brát foxis,protože mne dokázal zklidnit a zlepšily se arytmie.Samozdřejmě vznikla po čase závislost.Současně beru cca 3-3,5 foxisu denně a je tk již znát na psychice,bolestmi břicha,nechutenstvím a podobně.Tkoušel jsem již kontaktovat různá centra a psychiatry,ale nepřijímají.Je zvláštní,když človék chce přestat a nikdo mu nepomůže.Podaří se mi vždy dostat na 2 foxisy denně a pak to zas vyleze zpět.No alespoň mám zásadu,že né víc,než 4 a to dodržuji striktně.Chtěl bych zpátky svůj život,abych se dokázal zas věnovat svým dětem a manželce,jako před zákrokem,ale nemůžu sehnat pomoc,abych se všeho zbavil...Poradíte prosím????Díky.Mates.

Odpověděl: Petr Přibyl
Dobrý den,
pokud se nemýlím, tak jsem Vám již na tento dotaz odpovídal (nebo byl alespoň velmi podobně formulovaný). Nicméně při dalším čtení a další rozvaze mě napadá další možnost pomoci.
Pracuji v centru ambulantní detoxifikace a substituční léčby a Váš případ mi připomíná jednu naši klientku, která měla také problémy s tramadolem a byla v podobné situaci (po autonehodě s bolestmi, pomáhal ji na uklidnění). Proto bych se ve Vašem případě pokusil obrátit i na psychiatrické ambulance, které nabízejí substituční léčbu buprenorfinem.
Jedná se o léčbu, při které se Vámi užívaný opioid s nežádoucími příznaky nahradí bezpečnějším opioidem buprenorfinem (v léčivém preparátu Subutex a Suboxone).Buprenorfin zabraňuje vzniku abstinenčního syndromu (nebude Vám špatně při vysazení tramadolu, nebudete mít „absťák") a zároveň nemá téměř žádné tlumivé ani jiné nežádoucí účinky na psychiku a jeho užívání je velice bezpečné. Jste při jeho užívání v podstatě ve stavu střízlivosti, nijak se na Vás užívání zjevně neprojevuje. Tento opioid je vhodný i pro postupné vysazování (detoxifikaci). Mohou Vám ho ambulantně postupně vysnižovat a nakonec vysadit.
Je to takový kompromis mezi rychlým vysazením za nutnosti hospitalizace při ústavní detoxifikaci a pokračováním v užívání za současné situace, která je nepříznivá pro Váš psychický stav i Vaši rodinu. Pokud Vás tato možnost zaujme, zkuste se obrátit na brněnskou organizaci Podané ruce o.p.s., která bude organizačně i kvalitou péče a posláním asi nejpodobnější pražskému Sananimu, kde pracuji. Psychiatrická AT ordinace, kam Vás odkazuji Vám navíc nabídne i lékařský dohled a péči zaměřenou na léčbu závislosti na opioidech. Myslím, že taková péče je ve Vaší situaci adekvátní. Kontakt na substituční léčbu v Brně přikládám níže:
Adresa: Hapalova 22, Brno, 621 00
Tel.: 541 226 070, 777 916 263
Kontaktní osoba: MUDr. Ronald Marek
Snad Vám má rada pomůže. Podle mě je to dobrý tip s nadějí na úspěch. Kdyby jste se nesetkal s úspěchem, tak Vás alespoň kvalifikovaně nasměřuji dál. Síť služeb budou jistě znát lépe než já z Prahy. Držím Vám palce a přeji úspšěšné nalezení pomoci. V případě dalších dotazů se neváhejte ozvat.
S pozdravem,
Petr Přibyl