Pervitin
Aneta
Dobry den Pervitim jsem užívala 2 roky pravidelne "nejdřív nosem a pak jehlou" poté jsem měla asi tak 6 měsíců pauzu a postoupila jsem léčení ale začala jsem znovu teď jen "nosem". užívam asi 2 měsíce pravidelně ale dost mě to teď trápí mám pocit že nad tím ztrácím kontrolu nemyslím na noc jiného než jak hned sehnat dávku a když mám dojezdy tak je to ještě horší.a ohledně zdraví to taky není nejlepší mám výpadky paměti strašně málo si pamatuji,často špatně vidím,modraji až černaji mi ruce a nohy a začínají se mi odlamovat kousky zubu nevím jestli to je pervitinem nebo je problém jinde děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Aneto, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry, dobře, že píšete. Popisované symptomy vypovídají o tom, že je nejvyšší čas pro sebe něco užitečného udělat, respektive zachránit se.
Asi tušíte, nebo si pamatujete z předchozí léčby, že byste neměla v tak náročné situaci zůstávat sama, ale svěřit se někomu dalšímu, mimo komunitu uživatelů návykových látek a vyhledat odbornou pomoc.
Nenechte se zmást pocity prohry po léčbě, kterou jste prošla... Je to častý projev závislosti, která si Vás chce za každou cenu nechat pro sebe a namlouvá Vám spoustu nesmyslů, které Vám mohou bránit dát se konečně do kupy.
Určitě ve Vás zůstaly nějaké znalosti a užitečné dovednosti, na které můžete navázat. Troufám si odhadovat, že jste, kromě jiného, podcenila nutnost dlouhodobého intenzivního doléčování, možná jste na ni úplně rezignovala.
Doporučuji Vám tedy kontaktovat odborníky, kteří Vás měli v terapeutické péči, o tom, jak se máte, s nimi otevřeně promluvit, naplánovat a co nejdříve realizovat další postup a vyhnout se opakování stejných chyb.
Chápu, že můžete mít obavu, stud, strach, nebo, předchozí konflikt, nebo jiné důvody, které Vám mohou bránit odborníky, kteří znají Váš příběh, životní kontext i Vás samotnou, kontaktovat, seberte všechnu kuráž a i tak se o to pokuste.
Pokud byste uvažovala o tom začít jinak a jinde, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na další zařízení, poskytující bezplatné služby uživatelům návykových látek, obratem pošleme. Jak kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, stacionární programy, kontaktní centra a zařízení, nabízející rezidenční léčbu, můžete podle oblasti a typu služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.