Kam se obrátit, pokud chci přestat.
Marek
Dobrý den, prosím Vás chtěl bych se zeptat, kam bych se měl nejlépe obrátit, pokud potřebuju poradit jak přestat s užíváním pervitinu. Je mi 26 let a poprvé jsem si dal asi v 18. Prvních pár let jsem si dal jen občas. Ale jak to tak bývá, dávky jsem začal zvyšovat, nějak jsem si to vždycky omluvil a vymklo se mi to z rukou. Poslední 2 roky jsem pod vlivem téměř každý den. Chodím do práce, sportuju, mám přítelkyni která samozřejmě o ničem neví a celkově můžu říct, že funguju jako každý normální člověk. Mám dobrou práci a ještě chodím na brigády, takže dělám každý den do večera a proto si to můžu dovolit(finančně). Až na to, že všechny peníze stejne vždycky utratím za pervitin.

Odpověděl: Amrit Sen
Marku, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Je moc fajn, že chcete s pervitinem skončit. Počítejte však s tím, že to po tolika letech nebude zdaleka snadné. První důležité kroky, bez kterých je boj se závioslostí marný, přiznal si ztrátu kontroly a další problémy, se kterými jste se svěřil i někomu dalšímu mimo komunitu uživatelů drog, jste podnikul, máte tedy správně nakročeno. Dalším krok, který by měl následovat, je kontaktovat odbornou podporu a pomoc, o kterou si právě říkáte.
Posílám odkaty s kontakty na bezplatné pražské odborné služby, jejichž pracovníci se Vám budou ochotně věnovat, také na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, kterým se díky vzájemné podpoře, sdílení zkušeností, 12ti krokovému programu a přátelství, daří uzdravovat:
Denní stacionář DST SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
pevná linka: +420 220 803 130, +420 220 800 041
mobil: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Provozní doba:
Pondělí 8 - 16 16:30 -20
Úterý 8 - 16
Středa 8 - 16 18:30 - 20
Čtvrtek 8 - 16 17:30 - 19
Pátek 8 - 15
Pracovníkům zařízení můžete zavolat a obědnat se na osobní konzultaci, poradenský pohovor, nebo ještě lépe, doražte na některou z otevřených skupin, kam můžete přijít bez objednání každé úterý a čtvrtek v 10:30. Skupiny končí ve 12:00.
Adiktologická ambulance AA SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
telefon:: +420 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Provozní doba:
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 13
Středa 9 - 17
K pohovoru je třeba se předem telefonicky objednat. Pokud se nedovoláte, věnují se pracovníci právě přítomným klientům, zavolají Vám zpátky v nejbližším možném čase. Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
NA - Anonymní Narkomani
(Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Kdybyste se ještě potřeboval na cokoli doptat, jsme tu pro Vás. Budeme rádi, když se ozvete adáte vědět, jak si stojíte a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen