jak dal?
Petr
Dobrý den, Je mi 24 let a asi přibližně tři roky trvají moje psychické obtíže. Prostě už to nějak nejsem já, jsem bez vůle, chodící mrtvola, bez zájmů, radostí. Mrtvá duše co necítí dobré ani zlé. Šestnáct hodin denně myslím na to jak se odkrouhnout a mám dojem, že už ani na to nemám sílu. Nejsem schopen navázat partnerský vztah, bojím se lidí a raději mezi ně nechodím. Dá mi dost zabrat vydýchat lidi v práci. Bojím se jakkoli projevit, mluvit, cítím se stále jako ten divnej. Proč píšu sem? Bral jsem tři roky perník i.v. ve dvaceti jsem toho nechal a začal jsem chlastat. Po dvou letech intenzivního chlastání začaly tyhle stavy. Přes různý doktory jsem se dopracoval jednou i k psychiatrovi a ten mě před rokem začal cpát antidepresivama. Ze začátku to byl Deniban, Coaxil, Aurorix, teď Letrox. Můj stav se ale výrazně nezlepšuje. Tak jsme se pustili do psychoterapie. Občas skončím v krizovým centru, občas v Riapsu. Zkoušel jsem snad úplně všechno včetně léčitelů a různejch šarlatánů. Moje otázka: Jak ještě dlouho? A je z toho vůbec cesta ven? Existuje někdo kdo dělá eutanasii pro psychiatrický pacoše?

Odpověděl: Jakub Minařík
Euthanasii pro psychiatrický pacoše myslím nikdo nedělá. :-) Jak dlouho ještě - těžko říct. Spíš záleží na tom, jak a kdy se podaří najít to pravé. V souvislosti s tím mě tak napadá: 1. Ví váš psychiatr o tom, že jste bral drogy? Vědět by to měl - protože od toho se může odvíjet úvaha o vhodné medikaci. 2. Prošel jste rukama spousty doktorů - s tím souvisí má otízka: Vyloučil někdo opravdu seriózně tělesná onemocnění? Ptám se proto, že to nemusí bejt nemocná duše. Mohou to být třeba nemocná játra (žloutenka by mohla mít podobnou psychickou symptomatologii. Taky by se mohlo jednat o onemocnění mozku na ve smyslu mozek=duše, ale spíše mozku=hmota. Spousta onemocnění může postihovat mozek. 3. Psychoterapie je dobrá cesta, musíte ale počítat s tím, že to chvilku trvá, než se něco uděje. Obecně platí - psychiatrie není chirurgie. Nedá se udělat fik-fik a pacoš je zdráv. Trpělivost je jeden z hlavních faktorů. No kdyby vás cokoliv z toho co píšu oslovilo a chtěl byste o tom mluvit, nebo uvačovat - stačí se zas ozvat. Třeba společně něco vymyslíme. :-)