Nevim co delat
Olivovnik
Dobry den, manzel ma problem s marihuanou, tahne se to uz mesice...najprv hovoril ze nema problem presrat, pak zistul ze to take jednoduche neni, nekdy hulil i 10x denne a ja som s uzkosti na neho zoufala koukala. Nakonec ze se bude lecit, chodi k psychologovi 1x tydne na kliniku ktera se tym zabyva ale uz se stalo ze si dal i kdyz tam chodil. Poprve hned po prvni schuzce s nim a dneska asi po mesici a pul. Som total zufala, prisahal, sliboval ze to brat uz nebude, uz som chcela odejit, premluvil mw atd a dneska po tom mesici a pul zas...nevim co mam delat, nechat se rozvest, nebo jenom odejit, strasne by mi pomohlo kdyby mi nekdo poradil ako se mam ako manzelja k nemu v teti chvili stavat...pomoc sem mu nasla ja, vsetki...a zas...zacali mi panicke ataky musela som zacat brat leky...poradte prosim dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, a díky za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
V dnešní době spousta lidí s marihuanou experimentuje. Přesto je to droga nelegální, která má svá rizika. Píšete, že se manžel snaží s užíváním přestat. K takové změně často patří i nějaké relapsy, tj. jednorázové, nebo opakované užití, které nemusí vždy nutně vést k návratu do původního stavu, tedy dennímu užívání. Zdá se, že pro vás je užíváním marihuany velmi důležité téma a to natolik, že jste začala pociťovat panické ataky a užívat na ně léky. Předpokládám proto, že chodíte k lékaři, psychiatrovi?
Z dotazu mi není jasné je, co konkrétního se po užití marihuany doma děje, že dokonce zvažujete rozvod. Jak se váš manžel po užití marihuany chová? Je něco, čeho se obáváte? Mluvíte spolu o tom? Sama píšete, že by vám pomohlo, kdybyste si mohla s někým promluvit, kdyby vám někdo poradil, co dělat, jak s manželem komunikovat apod. Zmínila jste se o původu svých panických atak lékaři, který vám píše léky? Napadlo vás, zajít na kliniku společně s manželem a zeptat se přímo tam? Většina podobných zařízení nabízí poradenství i partnerům. Co vy na to?
Jak vidíte, napadá mě samotnou více otázek než odpovědí. I proto věřím, že by právě návštěva poradny mohla pomoci. O situaci byste mohla mluvit podrobněji, ve všech souvislostech, ulevila byste si od emocí a mohla konstruktivně situaci řešit.
Budu ráda, když napíšete, jestli vám některá část odpovědi dává smysl, případně jak jste se rozhodla ohledně návštěvy poradny.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.