Přijdu si fakt divně
Koukoukou123
Dobrý den,
Mám takový problém. Hodně jsem nejspíš užíval LSD a nějak mi z toho začalo hrabat slyším jakoby ke mě promlouvala televize a jakoby do sebe všechno až moc divné zapadá do sebe věci co se mi dějí s kamarády nebo i bez nich a je to takové zvláštní... Od doby co jsem si dal větší dávku což bude tak pár měsíců a byli to tedy 4 papíry tak si připadám jako kdybych ten stav pořád měl ale slabý... Hodně do toho vždycky hulim... Často přemýšlím nad smrtí a nad špatnými věcmi a chci to z hlavy prostě dostat pryč, bojím se že jsem nějakej magor už, mám pocit že trpím nějakou paranoiou a hodně částo si mluvím i sám pro sebe i když jsem třeba mezi přáteli tak mi trvá dyl než mě napadne o čem si třeba povídat... Mám pocit že mi vidí do hlavy a můžou číst moje myšlenky fakt je to asi kravina ale už to mám docela dlouho

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Koukoukou123,
díky za dotaz a za důvěru, se kterou se na naši poradnu v takové situaci obracíte. Chápu to tak, že jste na hraně, kdy se s vámi děje něco divného, ale stále si to uvědomujete. Balancujete na téhle hranici - na jednu stranu si říkáte, že to je celé nějaké divné, možná i nesmysl, ale na stranu druhou se to děje - vaše smysly vám říkají, že k vám mluví televize, že věci do sebe prapodivně zapadají, přátelé vám vidí do hlavy, mluvíte si pro sebe.
Po užití halucinogenů, tedy LSD, tripů, marihuany, se takové věci stávají. Většinou tyto stavy zmizí s tím, jak vyprchá účinek. Ale stává se, že v určité míře přetrvávají i po té. Šlo by to popsat jako kdyby se tím užitím otevřely dveře někam jinam a po užití se prostě nezaklaply a zůstaly pootevřené. Abyste se vrátil k normálu, je potřeba je dobře zavřít a k tomu by vám teď mohl pomoci psychiatr (krátkodobé nasazení medikace, která pomůže zklidnit chemické procesy v mozku a budete doufat, že se tak ty dveře zavřou a znovu neotevřou) a nebo alespoň podpůrné poradenství, terapie a klid (a budete doufat, že se ještě zavřou sami). Za sebe bych doporučila spíše toho psychiatra - jde hlavně o to, aby se potíže zastavily a nezačaly se na ně nabalovat další problémy (lidé s divnými pocity pak mohou přestat chodit mezi lidi, izolovat se, provádět nějaké úkony, které je zklidní apod.), čímž se řešení často oddaluje a komplikuje. Léčba chronických problémů je pak mnohem komplikovanější a trvá dlouho.
Takže pokud by to bylo jen trochu možné, přestaťes užíváním drog, tedy i marihuany (byť vás krátkodobě uklidní, dlouhodobě může být spíš rizikem), a objednejte se k psychiatrovi. Kdybyste to nedokázal sám, poproste někoho, komu důvěřujete, ať vám s tím pomůže, případně vás doprovodí. Nevíte-li, kam se objednat, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, zkusila bych vám poslat kontakty. Jinak se také můžete obrátit na nejbližší kontaktní centrum a zajít si alespoň o všem v klidu promluvit, vypovídat se (někdy i to pomůže). V neposlední řadě můžete popíjet meduňkový čaj, který zklidňuje a neinteraguje s léky.
Možná pro vás nebude snadné se odhodlat někomu zavolat, svěřit se, objednat se a někomu věřit, pokud by to jen trochu šlo, ráda bych vás aspoň takto slovně podpořila: Zkuste to!
Držím palce, aby bylo brzo lépe. A budu ráda, když napíšete, jak jste se rozmyslel, případně jestli jste se k někomu objednal.
S přáním všeho dobrého v letošním roce,
Gabriela Minařík.