Heroin pūsobeni na mozek
Včela
Dobrý den,
moje dcera bere heroin(prošli jsme všīm léčba atd.
Moje z dcery je jiný člověk notoricka lhářka atd.Zacala mi dokonce vykat na konec mi oznámila, že se mnou ukoncuje kontakt.
Zajímalo by mě do jaké míry heroin poškozuje mozek.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Včelo,
kupodivu není heroin zdaleka tak neurotoxický ani hepatotoxický (zjednodušeně zdaleka tolik trvale nepoškozuje mozek ani játra) jako jiné drogy (pervitin, kokain, halucinogeny, alkohol). Někteří lidé bývají pod vlivem agresivní, citově toupělí, de facto jediné, co řeší, je další dávka. Po vysazení může nějakou dobu trvat, než se mozek naučí znovu fungovat "po emoční stránce" (trvá, než se obnoví produkce látek, kterou heroin otupuje). Ale jinak by neměl být poškozen trvale, ani intelektově.
Netuším, co je důvodem rozhodnutí dcery přerušit s vámi nadobro kontakt. Pravděpodobně k tomu má své vlastní důvody. Možná užívá i jiné látky. Možná nestojí o kontakt s rodinou i z toho důvodu, že si uvědomuje, že rodinu zraňuje, nebo se na rodinu zlobí z toho důvodu, že jí v užívání brání. Během různých pokusů o léčbu, vynucení abstinence apod. si nejbližší často navzájem dost ublíží. Vydírají se, dávají si ultimáta, lžou apod. Někdy i přerušení kontaktu pomůže toto ubližování zastavit. Zkuste si tedy nechat vnitřní kapacitu na otevření vztahu v budoucnu, nebo si alespoň nenechte dál ubližovat. V tom by vám mohlo pomoci i docházení do poradny, kde byste o všem mohl mluvit - včetně toho, jak se cítíte, co s vámi takové chování dcery dělá apod. Mohl by to být způsob, jak sobě i jí ulevit a odpustit. Dávalo by vám něco takového smysl? Pokud ano, a stál byste o kontakt, napište odkud jste, nebo která větší města jsou vám dobře dostupná.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.