Pro p. Pavlíkovou
Lenka
Dobrý den, paní doktorko.
Obracím se na vás znovu a se stejným dotazem. Beru 12 let zolpidem půl až 3/4 tablety. V srpnu mi doktorka řekla, že už mi je nenapíše. Tehdy jste mě poradila, že je klidně můžu vysadit naráz, že se mi nic nestane nebo ať snižuju dávky, aspoň jako berlicku. Začala jsem snižovat, občas i vynechala. Ale v září mi drasticky způsobem ochrnula maminka, u té události jsem byla a úplně jsem se sesypala takže jsem je zase začala brát denně. Ale pořád maximálně 3/4 prášku. Teď uz mám posledni 4 tablety, dr. už mi je opravdu nenapíše, i když situace s maminkou je nadále těžká. Prosím tedy asi jen o potvrzeni od vás, že se mi opravdu nic nestane, když vysadim úplně. Ještě mi byl doporučen melatonin jako přírodní náhražka. Tak jestli byste mi poradila eventuálně i s ním a jeho davkovanim. Ale především i jde o to vysazení zolpidemu,i když je to stejný dotaz. Já vám totiž velmi důvěřuju, a kvůli mamince se musím zbavit strachu. Děkuju vám mockrát.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Když vysadíte 3/4 tbl. zolpidemu najednou, opravdu se Vám nic nestane. 10-20mg zolpidemu není taková dávka, aby Vás vysazení ohrozilo na životě. Nedostanete epileptický záchvat ani nedojde ke vzniku delira. Ale samozřejmě se může kvalita spánku přechodně zhoršit. V kombinaci se stresovým obdobím, které teď prožíváte, není úplně ideální teď vysadit, ale dá se to zvládnout. Melatonin pomáhá při poruchách spánku. Na předpis se prodává pod názvem Circadin, který se podává 1 tbl čiže 2mg přibližně hodinu až dvě před ulehnutím. Circadin je na předpis, ale je plně hrazen kupujícím, pojišťovna ho neproplácí. V lékárnách jsou volně prodejné různé formy melatoninu jako potravinové doplňky. Ty se užívají stejně, dávkování 1-3mg před spaním.
S pozdravem,
VP