black out na píku LSD
Jarda
Dobrý den, předně bych chtěl poděkovat za Váš čas, který věnujete odpovídáním na všemožné dotazy!
Jednou či dvakrát do roka mám sezení s LSD. Při posledním cca 300 um jsem zažil výpadek vědomí na píku - v rozmezí 2 - 3,5 h od počátku intoxikace. Z této doby si vybavuji cca 20 minut. Během této doby jsem byl schopný opustit určené místo a potulovat se po okolí. Na cca 4té hodině jsem zase nabyl klasického vědomí na LSD tak, jak ho zažívám.
Lze odhadnout, čím je tento výpadek způsoben? Ideálně jak se mu vyvarovat? Nerad bych během své intoxikace omezoval/ohrožoval sebe nebo své okolí.
Děkuji za Vaši odpověď.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
děkujeme za milá slova!
V případě LSD se bohužel nedá nikdy předem s jistotou říci, jak bude daný trip probíhat, a výpadky paměti (jak bych tento stav spíš nazvala) jsou relativně časté a probíhají právě tak, jak jste popsal ten svůj - osoba pod vlivem LSD provádí nějaké činnosti, ale v paměti potom nezůstává záznam (buď na část tripu nebo i na celý průběh). Pravděpodobně to nějak souvisí s glutamátergním systémem v mozku, který se podílí mj. právě na paměťových procesech. Nedá se zaručit, že by tomu s jistotou pomohla třeba redukce dávky či nějaké jiné opatření. Jediným jistým způsobem, jak výpadkům zabránit, je LSD vůbec nebrat.
Pokud byste ale někdy v budoucnu LSD ještě užil, něco určitě udělat můžete. Doporučuji vám, abyste měl při sobě někoho, kdo zůstane střízlivý a bude vědět, kolik čeho jste požil (tzv. trip sitter). To je jednoduchý a efektivní způsob, jak zajistit, že během tripu nebudete provádět něco nebezpečného, zároveň vám daná osoba může pomoci i v případě bad tripu či jiných problémů. Samozřejmě je také důležité dodržovat další podmínky, které sníží riziko nevhodného průběhu, pokud už se rozhodnete něco užít - být v dobré psychické pohodě i zdravotní kondici a v bezpečném prostředí.
Tak na sebe buďte opatrný! Kdybyste měl další otázky, určitě se ozvěte.
Pěkný den!
T.E.