Pervitin
Petr
Dobry den,
bral jsem 17 let pervitin a mel problem bez nej byt i jeden den. Domluvil jsem si dvoudenni terapii ibogou v cizine a od te doby jiz mesic abstinuji. Nemam dokonce ani problem byt cele dny v prostredi kde se uziva a divat se jak druzi uzivaji, proste zavislost je pryc. Proc se toto ve svete smi pouze v nekolika statech pokud je to takto ucinne?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Petře,
o ibogainu vím. Již několik let v různých částech světa probíhají ve vlnách experimenty s jeho léčebným užitím jak na zvířatech, tak lidech. Chci tím říct, že ibogain je látká známá i odborné veřejnosti, ale přeci jenom než se nějaká látka dostane na seznam povolených a užívaných léčiv, je potřeba aby byl v pozadí pořádný výzkum. Není to vždy tak, že po užití začne člověk abstinovat. Jsou případy, kdy to nemá vliv, nebo je třeba sezení víc. Jednoduše: Vše chce svůj čas. A byť chápu, že někdy se z pohledu zvenčí zdá proces výzkumu a schvalování nového léku komplikovaný a zbytečně zdlouhavý, věřím, že opatrnost je na místě. Historie je toho důkazem - např. heroin se prodával jako nenávyková náhražka morfinu, resp. jako lék závislosti na morfinu (zde).
Vy sám píšete, že jste s užíváním přestal. K tomu vám gratuluji. Experimenty se většinou zaměřují na užívání kokainu a heroinu, nikoli pervitinu. V tomto směru máte pro mne poměrně ojedinělou zkušenost. Nicméně podle vlastních slov se dál pohybujete v prostředí, kde se užívá - doslova píšete, že dokážete v takovém prostředí strávit celé dny. Na jednu stranu chápu, že jste asi účinkem ibogainu ohromen, na stranu druhou se obávám, že nejde jen o to nemít na drogu chuť, ale i o to celkovou životní změnu, nebo to vidíte jinak?
Budu ráda, když mi o své zkušenosti napíšete víc. Klidně i do skryté poznámky.
Jinak posílám odkaz na jeden zajímavý článek - zde.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.