Psychika
Diego
Dobrý den, rozhodl jsem se k vám obrátit ze špatně vysvětlitelným problémem.
Celé to začalo již v roce 2016 kdy jsem se rozhodl s užíváním MDMA.
Vše bylo v pořádku do roku 2017 kdy jsem okusil sílu pervitinu a skončilo to toxickou psychózou, poté jsem do léta 2018 užíval MDMA bez problémů. Rok 2019 jsem užíval mdma zřídka a to dvakrát za rok, zlom nastal v listopadu kdy jsem zaexperimentoval s lysohlávky, stav se mi nelíbil ale postupně to přecházelo a do pár hodin jsem byl ok, a dny poté též.
Na začátku prosince jsem se rozhodl, že si dám mdma znovu ale po užití už jsem v hlavě měl myšlenku nepohodlí z minulého stavu, tudíž jsem si tu nepohodu přivolal již před počatí stavu, večer proběhl v pořádku, odreagoval jsem se ale ráno mi bylo psychicky zle, nedokázal jsem se dlouho bavit s člověkem, hlavou mi probíhali nepopsatelné myšlenky neznámého původu, pociťoval jsem zkamenělý obličej a sám jsem věděl že to na mě jde znát z výrazu.. nedokážu to vysvětlit ani sobě natož napsat na internetu .. jel jsem domů a vyspal se, jenže se ve mě něco od toho rána zlomilo a denně na krátkou chvíli mám pocit úzkosti a nedokážu tyto myšlenky zastavit dokuď se to nesrovná samo, cca do 20 vteřin, je to velice nepříjemné a má přítelkyně to na mě vidí též, mívám to náhodně a nečekaně, někdy mě napadne že se zblázním a když nad tím přemýšlím mám to znovu, dokážu si psychickou nepohodu navnadit sám a čím více nad tím přemýšlím tím hůře mi je. Hledal jsem psychické onemočnění a nedokážu si odpovědět s kterým to může souviset. Kdyby jste mi chtěli doporučit kterou psychologickou poradnu bych měl navštívit, jelikož nevím do které bych měl zajít, jsem z České Lípy.
Děkuji za čas a přeji krásný nový rok.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Diego,
jestli to dobře chápu, pak se vám tyto stavy psychické nepohody vrací již delší dobu, zhruba měsíc, možná o něco déle, je to tak? Z mého pohledu je tedy nejvyšší čas vyhledat odbornou pomoc, ideálně si promluvit s psychiatrem, který by řekl, o co se nejspíš jedná - může jít o flashbacky s občasnými úzkostmi, ale těžko říct. Většina takových potíží je primárně psychického charakteru a ve většině případů krátce po vyprchání účinku mizí, případně frekvence jejich výskytu rychle klesá. Zdá se, že u vás je tomu bohužel jinak a stavy se vrací denně nebo téměř denně, byť jen na pár vteřin. A sám píšete, že pokud se na ně zaměříte, dokážete si je vyvolat.
Takže:
1. rozhodně neužívejte nic, co by potenciovalo halucinace - žádné halucinogeny, mdma, ani pervitin nebo marihuanu, a ideálně se vyhněte i jakýmkoli dalším návykovým látkám, tedy i alkoholu, pokud možno i stimulačním látkám
2. můžete popíjet čaj z meduňky, zklidňuje, nebije se s léky
3. obraťte se na poradnu, nejlépe pak psychiatra
Obvolala jsem Kontaktní centrum v České Lípě a Adiktologickou ambulanci Advaita v Liberci, obě zařízení doporučují jednotně MUDr. Hnídka (otec i syn pracují v oboru).
Kontakt:
MUDr. Hnídek
Ronovská 846, Česká Lípa
tel. 487 521 954, zavolat a objednat se
V tom samém místě sídlí i ambulance Advaita, kam je možné docházet na poradenství, tj. mít někoho, kdo vás nesoudí,vyslechne, poradí, můžete mluvit o všem, nebát se (služby jsou diskrétní a zdarma), tel. 732 315 067, pozor na otvírací dobu, viz níže!
Podrobněji k poradně:
ČESKÁ LÍPA: každý pátek 10-17 hodin, čtvrtek v sudém týdnu 10-17 hodin, Mgr. Drahuše Tkáčová, tel. 732 315 067, e-mail: ceskalipa@advaitaliberec.cz
Ronovská 846, 470 01 Česká Lípa (google mapymapy.cz)
Důležité je celou věc zastavit, aby nepřešla do chronicity a problémy se nezačaly nabalovat. Dlouhodobě zanedbané potíže tohoto charakteru se léčí zdlouhavě a komplikovaně.
Takže, pokud dáte na mé doporučení, seberte odvahu a zavolejte!
Budu ráda, když sáte vědtt, jak se situace vyvíjí, případně jak dopadlo setkání.
S pozdravem a přáním všeho dobrého v novém roce,
Gabriela Minařík.