Závislost ?
Karina
Dobrý den,
3 roky nepravidelně užívám pervitin, více méně 3x do roka (vždy při nějaké příležitosti kvůli výdrži, například oslava nebo Silvestr) Nikdy si toho nikdo nevšiml, mohu si dát jednou a pak třeba až za 4 měsíce. Druhý den po aplikaci to ve mě nevyvolává pocit, že bych si to musela dát znovu, myslíte že po nějakém čase by se u mě mohla vyvinout závislost?
Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Karino, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete a zajímáte se o rizika, která by Vám mohla obrátit život naruby a proměnit ho v peklo.
Ohrožený závislostí je každý, kdo pervitin užívá. Jestli se závislým stane, záleží na mnoha okolnostech, týkajících se užívání, ale i na celoživotním kontextu, dlouhodobé i momentální situaci dotyčného.
Věřte, že naprostá většina těch, kteří začali s pervitinem koketovat, si skutečnost, že by se mohli velmi snadno závislými stát, si tuto krutou skutečnost nepřipouštěla.
Pevitin má mimořádný závislostní potenciál, závislost na něm může vzniknout snadno a rychle, než se člověk naděje.
Připojuji pár informací, bez ambice, že Vás od dalšího užívání odradí. Doporučuji Vám tedy, jestli někoho takového znáte, popovídat si s někým, kdo závislostí prošel a dokázal se uzdravit, to znamená dlouhou dobu žije spokojeně šťastný život bez návykových látek, abyste si udělala obrázek, jestli Vám to za to stojí.
Ano, šanci se uzdravit má každý, ale zdaleka ne každému se to podaří a cesta ke svobodě není jednoduchá, ani bezbolestná.
Doporučuji Vám tedy, pokud hodláte v balancování nad propastí pokračovat, abyste měla na paměti tyto skutečnosti, o svých trampotách nemlčela a vyhledala pomoc včas.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
http://drogy.ful.cz/drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
http://www.angelfire.com/in/freelife/piko.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Diagnostická kritéria závislosti:
http://txt.www.drogy-info.cz/index.php/publikace/glosar_pojmu/d/diagnosticka_kriteria_zavislosti
http://txt.www.drogy-info.cz/index.php/publikace/glosar_pojmu/z/zavislost_syndrom_zavislosti
http://drogy.doktorka.cz/kriteria-zavislosti/
Stačí takto?
Přeji Vám rok, ve kterém nebudete drogy ke štěstí potřebovat.
Amrit Sen