co mám dělat??!
Hermina
Dobrý den, mám syna 31 let, od 20 let byl cca 3 roky závislý na Pervitinu-šnupal.vykázali jsme ho z bytu kde ukradl co mohl, nepracoval a choval se velice násilnicky.Nějakou dobu jsem o něm nevěděla.Pak jako zázrakem začal pracovat, seznámil se s dívkou(nikdy drogy nebrala).Žili spolu téměř 6 let.Ovšem za poslední rok opět problémy, z práce ho vyhodili, další nehledal, výbuchy vteku.Ekonomický, psychický a nakonec náznaky domácího násilí.Přítelkyně se sním rozešla. Bydlí v pronajatém pokoji.Nájem, jídlo, telefon...mu platím já/matka/někdy se ke mě chová velice neurvale, hlavně když nedám peníze. Tvrdí že kouří pouze trávu, ale podle jeho výkyvů je jasné, že nejspíš opět lže.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Hermino,
děkuji vám za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Bohužel na základě toho, co píšete, nedokážu posoudit, jestli se syn vrátil k užívání pervitinu, nebo zda má nějaké psychické potíže. Možné je obojí, nebo i kombinace. Chování, které u syna popisujete, ale nasvědčuje tomu, že skutečně nejde jen o užívání marihuany.
Píšete, že problémy syna provází již několik let. Má sice za sebou lepší období, kdy měl přítelkyni, ale i jejich vztah nejspíš nějakou dobu nefungoval, provázelo ho násilí a nejspíš i další potíže, a nakonec skončil. Poslední rok jste s ním opět ve větším kontaktu a znovu se vše vrací do starých kolejí - je mu 31 let, žádná práce, vynucování si financí, neurvalé chování.
Za ty roky, co se potíže vlečou, jste už určitě vyzkoušela všechno možné. Něco fungovalo více, něco méně, něco vůbec. A než vám radit takhle na dálku přes internet, bylo by lepší zajít osobně do poradny, kde byste o všem mohla mluvit podrobněji a v souvislostech, ulevila byste si od emocí - vztaku, bezmoci, ale i pocitů viny a strachu, a společně s pracovníky hledala způsob, jak se synem hovořit tak, aby si potíže uvědomil, a hlavně jak chránit sama sebe. Služby poradny jsou diskrétní a zdarma, stačí zavolat a objednat se. Co vy na to? Pokud by vám něco takového dávalo smysl, můžete se podívat po poradně ve svém okolí zde (hledejte kontaktní centra, ambulantní programy) a nebo napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych vám kontakty.
Budu ráda, když napíšete, jestli vás nějaká část odpovědi oslovila. A kdyby bylo potřeba, napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.