Nevlastní dcera na pervitinu
Janička
Dobrý den,
vyvdala jsem nevlastni dceru, dnes je ji 19 let. Poslední dva roky je velmi problémová - příživnictví a život u kamarádů a na ulici, agresivita, naprostá lennost a odmítání běžného života (základní hygiena), očekávání, že se o ni všichni budou starat. Přes naši velkou snahu nedodělala učňák. Tři intervence různých psychologů skončily bez výsledku (s těma debilama se nebude bavit).
Celou dobu jsme rešili fakt, že dcera je adoptovaná. Odborný názor byl velká manipulace ze strany dcery, neschopnost vytvářet vztahy, chybějící empatie, podezření na užívání drog.
My s mužem se k dceři chováme podle doporučení odborníků, což má za důsledek téměž nulový kontakt s dcerou.
Problémy jsou na straně matky, která není schopná chovat se podle doporučení, takže ji dcera kontaktuje, požaduje a dostává občasnou péči, občas u ní bydlí, z čehož vznikají nekonečné konflikty včetně útoků. Matka dodnes nevěřila, že by ve hře mohly být drogy. Víkendové užívání neviděla jako něco mimo normu (dělají to všichni mladí).
S chladným počasím se dcera objevila s požadavkem, že se chce léčit u psychiatra (nechat se zavřít v léčebně).
Díky tomu se matce podařilo dceru dotlačila poprvé do práce, kam několikrát dorazila. Nejdřívější termín u psychiatra jsme dostali v lednu. Poprvé v životě šla dcera pracovat. Avšak dostala peníze k Vánocům (!!!!) a scénář se zopakoval. Zmizela na ulici a do práce nedorazila. Tentokrát se přiznala k užívání pervitinu.
Hledám poradnu, která by mi pomohla se v této nové situaci zorientovat, abych se mohla rozhodout, jak dál.
Chci sebe a svého muže, ale především naše manželství ochránit před nekonečným kolotočem destrukce. Vzhledem k nedisciplinovanosti matky, která není schopná dodržovat pravidla, nevidím naději k dobrému vyřešení situace.
Jakákoliv snaha z naší strany je jejím přístupem anulována.
Ráda bych toto všechno s někým probrala a našla správnou cestu.
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
podle toho co píšete, je to opravdu dost komplikované a zajít to více podrobněji probrat, je velmi rozumné...
V Praze můžete využít naši Poradnu pro rodiče SANANIM, zde kontakt a další info: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html.
V Liberce je možnost obrátit se na kolegy z organizace ADVAITA:
Centrum ambulantních služeb Advaita
Rumunská 14/6
Liberec
Tel: 482 750 607, 603 829 730
Email: cas@advaitaliberec.cz
Provozní doba:
PO                 13,00 - 20,00 (od 18hod pouze po objednání)
ÚT, ST, ČT      10,00 - 20,00 (od 18hod pouze po objednání)
PÁ                  10,00 - 17,00
Může se stát, že se nedovoláte hned na poprvé (zejména po 18hod kdy pracovníci mají neobjednané konzultace), nenechte se odradit a zkoušejte to.
Centrum se nachází ve středu města Liberce. Od terminálu MHD (Fügnerova ulice) cca 5 min pěší chůze podél tramvajových kolejí směr Lidové Sady, mezi palácem Syner a křižovatkou na Šaldově náměstí. V budově dříve sídlil Červený kříž.
http://advaitaliberec.cz/programy/centrum-ambulantnich-sluzeb/
V případě doplňujících dotazů neváhejte opět napsat, mějte se zatím hezky, MK