Marihuana a práce
Michal
Dobrý den,
jsem úplně zoufalý, marihuanu mám každý den, ale do nového roku bych to chtěl omezit tak, abych neriskoval práci. Chtěl bych začít hulit pouze o víkendech s tím, že den před prací už hulit nebudu, aby mi nebylo zjištěno aktivní thc v krvi.
Proto bych se Vás chtěl zeptat, jestli když budu brát marihuanu pouze o víkendu a do práce budu chodit v pořádku, jestli má na to zaměstnavatel nárok mě vyhodit.

Odpověděl: Markéta Kordová
Michale, dobrý den,
obávám se, že pokud bude chtít zaměstnavatel s Vámi rozvázat pracovní poměr, důvod si může najít jakýkoliv, včetně Vaší konzumace THC...
Jestli máte chuť s tím něco dělat, není nic lepšího než začít. Netuším, kde žijete, pokud je pro Vás Praha dostupnou, máme k dispozici v našem Denním stacionáři program pro uživatele konopných drog, informace případně zde.
Denní stacionář nově nabízí specifický program pro uživatele konopných drog - THC program.
Jde o ambulantní program určený pro uživatele konopí starší 16 let, který poskytuje poradenství a léčbu ohroženým důsledky užívání především konopných drog.
Služby jsou poskytovány bezplatně, případně i anonymně.
Cíle programu:
• Minimalizovat dopady užívání konopí
• Dosáhnout trvalé abstinence nebo kontrolovaného užívání
• Zvyšování náhledu na problémové užívání a náhledu na roli, kterou droga v životě klienta hraje
• Získání dovedností k dosažení a udržení abstinence
Cílová skupina:
1. Primární užívání drogy THC (ostatní NL a alkohol dle posouzení)
2. Osoby starší 16 let
Skupina pro uživatele THC - každý čtvrtek v 17.30
Nízkoprahová skupina - klienti mohou vstoupit do skupiny bez předchozího objednání na základě dodržení následujících pravidel:
• Nebýt akutně intoxikován
• Dodržovat mlčenlivost
• Zákaz verbálního a fyzického násilí
• Zákaz manipulace s drogou uvnitř a před prostory Denního stacionáře
Individuální program
Klienti mohou vstoupit do programu po předchozím kontaktu na nízkoprahové skupině nebo individuálním setkání.
Frekvence: 1x týdně dle domluvy, 45 min
Délka: 3 měsíce
Kontakt pro zájemce:
Telefon: 605 212 175
E-mail: thcgroup@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Nebo další možnost pokusit své potíže zvládnout on-line, zde: www.koncimshulenim.cz (tam je jedno, kde žijete).
V případě, že jste odjinud a měl byste zájem o zařízení ve Vaší lokalitě, napište a uveďte jaká větší města máte v dobré dostupnosti, pokusíme se Vám vhodný kontakt vyhledat.
Mějte se zatím hezky, MK