Kokain
Kotel111
Dobry den, prosim o radu muj nejlepsi kamarad bere opravdu casto kokain a nedokaze odolat, jenze ten nejvetai problem je ten, kdyz mu chceme pomoct je na nas zlej a vsechny by nas nejradsi skrtal. Na svoji partnerku je vzdy pri dojezdech zlej, nevi jak snim ma jednat. Poradite

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Nezlobte se, ale vždy je těžké odpovídat přes zprostředkované informace, jepší by bylo, kdyby nám napsala zmiňovaná partnerka. Vám mohu doporučit jen to, aby jste jí nabídla, aby nás kontaktovala, ještě lépe však odborníky v okolí bydliště.
Znamená to, aby zavolala do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby, tedy podporu a pomoc blízkým uživatelů návykových látek, včetně poradenských konzultací, nejlépe do adiktologické ambulance, kontaktního centra, AT poradny, nebo obdobného zařízení a domluvila si termín schůzky, není nad osobní pohovor.
Při něm, po bližším seznámení se situací, partnerce dotyčného doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit a jak postupovat. Jak s dotyčným komunikovat, jakých chyb se vyvarovat a jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě. Bez jeho vůle ke změně se můžete Vy i zbytek světa svléci z kůže a rozkrájet na kousíčky, ale nezmění se nic.
Schůzku s odborníky si můžete sjednat i Vy sám. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jakn je můžete Vy, nebo kamarádova partnerka vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Projevy, které popisujete, jsou pro uživatele psychostimulantů, mezi které kokain patří, typické a nebude li kamarád svoje užívání, nebo závislost řešit, bude to jen horší. Pak bude na Vás a kamarádově partnerce, jestli chcetev být součástí života v drogovém pekle a bludném kruhu závislosti. Být tomu nablízku, nebo sdílet závislostní vztah přináší spoustu rizik, včetně onemocnění spoluzávislostí, se všemi zdravotními a psychosociálními dopady, které přináší. Někdy je proto nejlepší pomocí z tohoto kruhu vystoupit a nechat dotyčného, aby nesl důsledky svého jednání a rozhodování, nepomáhat mu.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám i kamarádovi s parnerkou vše dobré,¨
šťastnější rok, Amrit Sen.