problém s dcerou
Sylva
Nevím,jak mám reagovat kdyby se situace zhoršila .Dceři je 19 let a nevím zda mohu rozhodovat když je plnoletá. Zda mám při konfliktu volat záchranku. Nikdy jsem se s tímto nesetkala. Poradte mi.

Odpověděl: Markéta Kordová
Sylvo, zdravím opět,
pokud je dcera plnoletá, nese odpovědnost sama za sebe ona, pokud jde o léčbu, je potřeba její souhlas a dobrovolný vstup.
Léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou, a to z toho důvodu, že pokud dotyčná osoba není dostatečně motivována a ochotna začít pracovat na změnách vzorců chování, neplní pak léčba účel. Motivace a ochota spolupracovat je velmi důležitá a nezbytná.
Co se týče nedobrovolných pobytů: je to tak, že pokud nastane situace, kdy je konzumující osoba v ohrožení svého života nebo svým jednáním ohrožuje své okolí, lze zavolat záchranný systém. Tato osoba je pak převezena na psychiatrii, kde je pouze po dobu, než odezní akutní stav. Nejedná se tedy o klasickou léčbu závislosti, jak jsem uváděla výše, s tou je potřeba souhlasu dané osoby. Pokud lékaři usoudí, že stav hospitalizovaného se nelepší, mohou pak požádat soud o prodloužení hospitalizace (to jsou, ale povětšinou případy, kdy je s diagnózou závislosti spojena další závažná psychiatrická dg).
Také existují tvz. ochranné léčby, ale ty bývají nařízeny soudem v rámci rozsudku v trestním řízení v případech, kdy se závislá osoba opakovaně dopouští trestné činnosti. V těchto případech může soud nařídit ochranou léčbu, ale není to pravidlo.
Doporučuji nezávaznou konzultaci v nějakém adiktologickém zařízení a vše více podrobněji zkonzultovat, jak jsem psala v předešlé odpovědi.
Mějte se hezky, MK