Rada lexaurin,neurol,alkohol
roman
Zdravím chcel by som sa informovať ako postupovať v prípade že sme zistili že jeden z členov rodiny má stavy úzkosti a rieši to kombináciou liekov na uzkost tj. lexaurin,neurol a alkohol. Nechce o tom nikomu z blizkych povedat dlho odmietal(a) pomoc od lekara aby sa to neodrazilo napr v jej (jeho) pracovnom a profesijnom živote...Rok sa táto dotičná osoba držala ale po roku je opäť v tom, potom cele dni len prespí, vela veci si nepamata, často sa jej (jemu) meni nalada a zvracia... Chcel by som Vás poprosiť o radu ako postupovať v takomto prípade. Vopred Ďakujem

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
opravdu velmi obtížně se radí takto na dálku bez znalosti konkrétních anamnestických dat... Velmi obecně je nutné, aby si sám jedinec uvědomil svůj problém. epíšete ani z jakých zdrojů získává léčiva, což je také velmi podstatné.  Důležité je být ku pomoci, ukázat, že o jedince máte starost, ukázat, že onemocnění ničí život atd. Co však každopádně platí je fakt, že Vy můžete pomáhat jen člověku, který si chce nechat pomoci a navíc jen do té doby, než tato pomoc začně zasahovat do Vašich životů.
Obecně je pak tato kombinace, tj. benzodiazepiny a alkohol, opravdu velmi nebezpečná a v domácím prostředí velmi obtížně (jestli vůbec) zvládnutelná. VYsazování a detoxifikace, resp. abstinenční příznaky mohou být až životu nebezpečné.
Opravdu je to velmi různorodé... Osobně bych Vám navrhnul, aby postižená osoba započala spolupracovat s některou z adiktologických služeb. Pokud nebude chtít na sobě pracovat, pak je možnost navštěvovat služby pro rodinné příslušníky. Nepíšete odkud jste, ale pokud nám napíšete své PSČ, rádi se Vám pokusíme vyhledat kontakty na vhodné služby
Stačí to takto? Pokud byste se rozhodli, neváhejte posalt další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec