Žádost o radu po vysazení pervitinu
Tereza
Dobrý den. Cca půl roku jsem brala pervitin několikrát denně ( šňupání ). 2 měsíce se držím a pervitin neberu, ale můj problém jsou noční můry které se točí jenom kolem pervitinu, často se mi zdá jak mi někdo dává pervitin nebo jak ho přímo užívám. Také mám do teď problémy s koordinací těla. Stále mi zůstaly zlozvyky jako je okusování rtů, často mám nohy napjatez v křeči a ke všemu se pořád jakoby tělem kroutim. Myslíte že tyto symptomy mi už zůstanou nebo po nějaké době odezní?

Odpověděl: Amrit Sen
Terezo, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Především máte můj obdiv a respekt, že se držíte. Projevy, které popisujete, nejsou ničím neznámým, naopak, jsou poměrně běžné a mohou trvat různě dlouho a v různých podobách a intenzitách se vracet.
Pokud se Vám podaří abstinenci udržet, s odstupem času budou symptomy slábnout a opadat na intenzitě, některé, jako například drogové sny, nebo craving, chutě, se mohou vracet i dlouhá léta.
Zásadní potíž a riziko není však zdaleka v popisovaných potížích, ale v tom, že nevíte, jak s nimi a s dalšími úskalími, naložit.
Stojíte li nejen o udržení abstinence, ale především spokojenější, šťastnější život, budete pro něj muset něco aktivně podnikat, vždy tak jde, bez výjimky, o běh na delší trať a poctivou, vytrvalou práci na sobě. Mám podobnou osobní zkušenost a věřte, že zmíněné benefity rozhodně stojí za to, neměnil bych.
Nezůstávejte v tak náročné situaci sama, doporučuji Vám začít tím, že zavoláte do nejbližší služby, která poskytuje bezplatnou podporu a odbornou pomoc bývalým uživatelům návykových látek, podobně i těm, kteří se rozhodli uzdravit a o dlouhodobou abstinenci se pokouší a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak podobné projevy, s nimi spojená a další rizika minimalizovat, jak je zpracovávat, aby paradoxně pracovaly pracovaly pro vás, upozorní Vás na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
Rozhodně se Vám uleví, získáte pochopení, podporu a pomoc, se vší úctou a ohledy na soukromí, které Vám náleží. Můžete jen získat, byla by škoda hodit získanou zkušenost a vydanou energii do koše. Můžete si vyjednat průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Něco k posílení v abstinenci:
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/4218/Vybrane-modely-prevence-relapsu-pro-praci-s-uzivateli-navykovych-latek
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/craving--bazeni-
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/relaps--recidiva
http://www.drnespor.eu/addictcz.html
http://www.drnespor.eu/shd06w2.pdf
http://www.drnespor.eu/a-symb12.pdf
http://www.uno-ok.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=2028:zahrada-2000-projekt-strategie-zvladani-stresu-jako-prevence-relapsu-vyhodnoceni-2bhu-edukani-skupiny-o-stresu&catid=1:aktivity-nno&Itemid=13
http://books.google.cz/books?id=prc-VADT_KkC&pg=PA225&lpg=PA225&dq=prevence+relapsu&source=bl&ots=b3kQUtiKBC&sig=83TZUM1CS0eyxJvfYTEAvyf-COk&hl=cs&sa=X&ei=BcMzVL_zOsaS7AafhYFA&ved=0CEMQ6AEwBTgK#v=onepage&q=prevence%20relapsu&f=false
U vás fungují dvě služby a pracovníci kontaktního centra jsou velmi šikovní, otázkou zůstává, jestli stojí za to riskovat, že se setkáte s aktivními uživateli drog z oblasti, které možná znáte. Telefonátem však rozhodně nic nezkazíte.
Kontakty:
AT ambulance
Protialkoholní a protitoxikomanická poradna
Myslbekova 4
360 01 Karlovy Vary
Telefon: +420 353 230 880, +420 353 230 879
Kontaktní centrum Světlo Kadaň, Karlovy Vary
Sportovní 359/32
360 09 Karlovy Vary
Telefon: +420 773 140 022, +420 727 954 163
E-mail: kctpkv.svetlozs@seznam.cz
Web:  https://www.svetlokadanzs.cz/
https://www.svetlokadanzs.cz/domovska-stranka/
https://www.svetlokadanzs.cz/k-centrum-karlovy-vary-kontakty/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jak se situace vyvíjí,
také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji klidnější, pokojný zbytek Adventu,
hodně štěstí, držím palce!
Amrit Sen