Závislosť na lexaurine
Amy
Dobrý večer, mám 19 rokov a už je to cca rok aj pol čo užívam lexaurin. Bol mi predpísaný jedným psychiatrom a popri nom uzivam na predpis AD (brintellix, tianeptin). Momentálne som pred pár dňami podpísala reverz v nemocnici, na detoxe.. Lebo som sa tam cítila veľmi zle. Keďže ešte okrem závislosti na lexaurine, som závislá aj na pervitíne(2 aj pol roka aj s dlhymi pauzami 6-8mesiacov) a začiatkom decembra som po cca 8 mesiacoch zrecidivovala, čo sa týka toho pika. Tak som jednala asi unáhlené s tym, že som išla do nemocnice. A až po dojazdoch som si uvedomila, že v nemocnici na Vianoce fakt nechcem byť. Momentálne som v štádiu, ze by som najradšej vylúčila lexaurin zo dna na deň , samozrejme to je extrémne nebezpečné a nerozumné. Preto ho chcem vysadzovat pomaly.. Za ten rok aj pol som si vytvorila toleranciu na 18-21 mg naraz cca obdeň, niekedy aj každý deň a niekedy každé tri dni.. Záleží od toho ako ho zrovna potrebujem.. No posledné dni/týždne cca od decembra odkedy som sa rozišla s priateľom som začala si dávať 33-51mg naraz.. Cca tri dni po sebe potom den-dva som hulila a potom zase a pomedzi to pervitín, ked som mala piko tak som iba 4 dni max. Dokázala byt bez lexaurinu. Momentálne neuzivam pravidelne piko.. Ale mala som ho 6 dni potom 3 dni pauza a potom 4 dni a potom tyzden pauza a potom uz len raz a to bolo vtedy ked som isla do tej nemocnice.. Momentálne som najviac znepokojena z lexaurinu.. Kedze tie davky su obrovske.. A abstaky este horsie.. A hlavne sa bojim epileptickych záchvatov a pod.. Svalove napätie, pocit na zvracanie, hrozne migrény, zmätenost, nervozita, krátkodobú pamäť  mam poškodenú, nepokoj a problémy so spankom.. Vlastne na vzrub toho som aj zvýšila davky po rozchode.. Ze sa mi vôbec nedalo spat.. (nemyslim ked som bola na piku)  To zazivam posledný mesiac stále.. Ale stale sa to zhoršuje.. A aj co sa tyka mojich blízkych, rodiny.. Mam pocit ze sa vsetko rozpadá a hlavne moja mysel.. V hlave mam peklo a neželám to nikomu zazit, ako keby uz ani ta motivácia ktoru som vzdy mala ze vstať z dna a postaviť sa na nohy tam uz nie je.. Uz mam pocit ze som len a len sama a moja zavislost.. Kedze ani doma to nie je dobre .. Chcela by som sa Vás spýtať, či je lepšia substitucna liecba alebo pomalé vysádzanie?  ..vopred ďakujem za odpoveď. Pekné sviatky prajem.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Amy.
Z toho, co píšete, mi přijde, že jste momentálně trochu v těch lécích a drogách docela ztracená a že byste s nimi ráda skoncovala. Je dobře, že jste našla odvahu se svěřit a že máte chuť s tím něco udělat - nebude to možná úplně jednoduché, ale určitě to půjde.
Vzhledem k tomu, že užíváte vícero látek a že vaše dávky Lexaurinu jsou dost vysoké, je tu při náhlém vysazení opravdu riziko rozvoje nebezpečných komplikací - epileptického záchvatu či deliria. Tomu se určitě vyhněte. Substituce benzodiazepinů by byla možná v podstatě zase jenom benzodiazepiny a to by postrádalo smysl... Variantou je tedy pozvolné vysazování, ideálně ve spolupráci s lékaři. Myslím, že nejsnáze by to šlo na detoxu, neboť tam jsou lékaři přítomni nepřetržitě a mohou vám tak např. na míru upravit medikaci ke zmírnění odvykacích stavů.
Píšete, že vám drogy už zasahují i do vašich vztahů s rodinou, že máte pocit, že se vám rozpadá mysl. Máte asi za sebou spoustu náročných situací, o kterých byste si chtěla promluvit. Možná si potřebujete vůbec ujasnit, kdo jste a co od života chcete. Pokud to tak nějak cítíte, určitě zvažte možnost další léčby - buď ústavní (v psychiatrické nemocnici či léčebně), nebo léčbu v terapeutické komunitě. Tam byste měla čas si udělat v mysli i ve vztazích pořádek a určitě by to i zvýšilo šanci, že si potom poradíte i bez léků a drog.
Rádi vám pošleme kontakty na konkrétní léčby, můžete zkusit napsat města, která máte dostupná. Můžete je také najít sama na naší stránce v sekci Kontakty. Připravte se však na nějaké čekací lhůty - na léčbu je obvykle pořadník. Čím dříve se ale objednáte, tím dříve se dostanete. Pokud nemáte z detoxu dobrou zkušenost, můžete určitě zkusit jiný, nenechte se tím odradit. Dobré reference máme např. z Plzně či Kosmonos.
Takže určitě na nic nečekejte, Nový rok je určitě dobrou příležitostí pro změnu k lepšímu.
Kdybyste měla další otázky či chtěla dát vědět, jak to s vámi vypadá, určitě se ozvěte!
Držím palce a do roku 2020 hodně zdaru!
T. E.