Problém s marihuanou po dlhom čase
Sima
Dobrý deň. Pred rokom som aktívne fajčila marihuanu cca 4-5x/týždeň. Dokázala som toho dosť sfajčiť, bolo mi z toho fajn, atd.. Potom som mala prestávku cca 8mesiacov. Teraz keď si dám jeden/dva šluky prejaví sa mi strašná úzkosť, celá sa trasiem, bojím sa, že odpadnem, cítim,že mi silno bije srdce. Prosím, neviete, čím by to mohlo byť? Už necítim žiadne uvolnenie z toho. Ďakujem za odpoveď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Sima,
podle toho, co píšete, to nejspíš souvisí s užíváním marihuany. Co přesně a proč se to děje, vám však říct nedokážu. Neužíváte nyní něco silnějšího? Nezměnilo se v době, kdy jste neužívala, něco dalšího - změna situace, zdravotní stav, váha? Užíváte za stejných podmínek jako dříve - klid, dobrá nálada, dobrá společnost, která ve vás nebudí úzkosti?
Stává se, že užívání marihuany spustí, resp. uspíší nástup psychických potíží. Máte v rodině úzkosti nebo nějaké jiné psychické problémy? Zmiňujete se, že jste užívala rok i 5x týdně. Co vás k tak intenzivnímu užívání vedlo? Nebyly v pozadí nějaké psychické potíže - deprese, úzkosti, stres? Co vás vlastně přivedlo k tomu, že jste ráz-naráz užívat před osmi měsíci přestala? Stalo se tehdy něco?
Tak či onak, jestli po pár šlucích nastoupí stavy, které popisujete, je to docela jasné znamení, že marihuana alespoň momentálně není nic pro vás. Nenapadlo vás si prostě pauzu trochu protáhnout?
S přáním klidných vánočních svátků,
Gabriela Minařík.